طرح کاهش  سوء تغذیه کودکان زیر ۶ سال کشور/ آمار کودکان پشت نوبت مانده کاهش می یابد

مدیر کل بهداشت و درمان و بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با افزایش اعتبار در نظر گرفته شده برای بخش طرح رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۶ سال کشور، ارزش سبد غذایی کودکان افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان جعفر رحیمی گفت: طرح رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۶۶ سال کشور طی سال‌های اخیر در سراسر کشور اجرایی شده و این طرح همچنان نیز ادامه دارد.

وی افزود: در ۶ استان محروم کشور، طرح به طور ویژه‌تر اجرایی شده و تمرکز صورت گرفته برای رفع سوء تغذیه بیشتر در این استان‌ها است.

مدیرکل بهداشت و درمان و بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) از افزایش ۱۵ درصدی اعتبارات طرح سوء تغذیه کودکان زیر ۶ سال کشور خبرداد و تصریح کرد: طی سال‌های اخیر همواره اعتبارات حوزه طرح مبارزه با سوء تغذیه کودکان زیر ۶ سال رشد داشته و در سال جاری نیز این اعتبارات ۱۵ درصد رشد داشته است.

رحیمی ادامه داد: حدود ۹۰ تا ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ برای رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۶ سال در نظر گرفته شده و با این اعتبار تلاش خواهیم کرد افراد پشت نوبت مانده برای دریافت خدمات در قالب این طرح را جذب کنیم.

وی ادامه داد: با جذب کودکان، آمار افراد پشت نوبت مانده کاهش یافته و این می‌تواند سبب موفقیت هر چه بیشتر طرح شود.

مدیرکل بهداشت و درمان و بیمه کمیته امداد امام خمینی (ره) در رابطه با شرایط کودکان تهرانی اذعان کرد: در تهران به نسبت سایر شهرهای کشور با سوء تغذیه بسیار کمتری در کودکان زیر ۶ سال مواجه هستیم، اما در این شرایط نیز طرح در پایتخت نیز اجرایی می‌شود.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 765776

وب گردی

وب گردی