ضرورت حداکثر حمایت از دانشگاه‌ها در چارچوب امکانات موجود کشور

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: آنچه هر دانشگاهی از دولتمردان انتظار دارد کار علمی و توجه به اولویت‌ها است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عظیم میرزازاده در خصوص انتظارات جامعه دانشگاهی از دولت دوازدهم اظهار کرد: آنچه هر دانشگاهی از دولتمردان انتظار دارد کار علمی و توجه به اولویت‌های دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: انتظار دانشگاهیان از دولت دوازدهم برنامه‌ریزی دقیق، صحیح و علمی و پایش اقداماتی است که انجام گرفته و همچنین پرهیز از شتابزدگی و در عین حال تسریع در امور از ضرورت ها در این زمینه است.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در عرصه دانشگاه نیز به همین ترتیب است و دانشگاه محل رشد و شکوفایی جوانان و محل تولید علم است بنابراین طبعیتا این انتظار وجود دارد که در چارچوب امکانات موجود کشور و توانمندی‌هایی که هست حداکثر حمایت از دانشگاه‌ها انجام شود.

میرزازاده گفت: دانشگاه باید مورد حمایت قرار گیرد تا بتواند به اهداف عالیه ای که در راستای ارتقای منزلت ایران اسلامی در سطح بین‌المللی است دست یابد و در راستای رفع نیازها و کمبودها در جامعه بتواند نقش خود را ایفا کند.

وی در خصوص فضای فعلی دانشگاه ها و جامعه دانشگاهی در کشور گفت: ما سال‌های خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم و در حال حاضر امور رو به گشایش است و مشکلات بسیار زیادی که در سال های اخیر از نظر مالی و بودجه ای وجود داشته است در حال حاضر مدیریت شده است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: در حال حاضر شرایط و به گونه ای مدیریت شده است که دانشگاه بتواند پیشرفت کند و شرایط برای ارتباطات بین المللی و تعاملات تقویت شده است و همچنین شرایط برای استفاده از امکانات و تجهیزاتی که دانشگاه ها نیازمند آن هستند بهتر شده است.

وی تصریح کرد: کماکان چالش های دیرینه و دیرپایی در حوزه آموزش عالی وجود دارد که البته در همه جای دنیا این چالش ها وجود دارند. ما نیز دچار چالش هایی هستیم که قطعا با مدیریت و برنامه ریزی برطرف خواهد شد.

میرزازاده خاطر نشان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی و تامین منابع و پایش اقدامات انجام شده در دولت دوازدهم شاهد رشد و شکوفایی دانشگاه ها باشیم.

منبع: ایسنا

201

کد خبر: 765868

وب گردی

وب گردی