تشریح خدمات امدادی طی 128 ساعت گذشته/امداد رسانی به  97 شهر و روستا

رئیس سازمان امداد و نجات از امدادرسانی به 97 شهر و روستا و اسکان اضطراری 725 نفر از هموطنان متاثر از سیل و طوفان طی 126 ساعت گذشته خبر داد.

مرتضی سلیمی در گفت و گو با ایسکانیوز به تشریح امدادرسانی طی 126 ساعت گذشته پرداخت و گفت: ١٦ استان کشور شامل آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و شمالی، زنجان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، مازندران و یزد طی زمان مذکور متاثر از سیل و طوفان بوده اند.

وی ادامه داد: امداد گرام به ٩٧شهر،روستا و مناطق عشایرنشین و 5 هزار و 600 نفر از هموطنان خدمات امدادی ارائه کردند همچنین 725 نفر نیز اسکان ضروری داده شده و 30 نفر به مقاط امن و 3 نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: متاسفانه 4 نفر از هموطنان در روستای سید محمد-لردگان در حال حاضر مفقود هستند.

وی اضافه کرد: ماموران سازمان امداد و نجات موفق به برپایی١اردوگاه شامل ٥٠دستگاه چادردر روستای سیدمحمد شدند. همچنین تخلیه آب از 229 واحد مسکونی و رهاسازی 17 دستگاه خودرو از مسیر سیلاب با موفقیت کامل صورت گرفت.

سلیمی در پایان با اشاره توزیع اقلام امدادی طی 126 ساعت گذشته در میان سیل زدگان گفت: ماموران سازمان امداد و نجات در ١٥٦تیم (٦٦٩نفر) سایر خدمات و اقلام امدادی شامل ٦٢دستگاه چادر، ١٦٠٠تخته پتو، ٢٨٠تخته موکت، ١٧٠٠کیلوگرم نایلون، ٦٠٨٠قوطی کنسرو، ٥٥٠٠قرص نان، ٤٤٠٠بطری آب معدنی،٦٥٠کیلوگرم خرما، ١٨٤٠کیلوگرم برنج، ١٣٩٠کیلوگرم حبوبات، ١٣٧٠کیلوگرم قندو شکر و ٥٧٠کیلوگرم روغن میان سیل زدگان توزیع شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر عملیات نجات و امدادرسانی دراصفهان،چهارمحال و بختیاری،فارس ادامه دارد.

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 765869

وب گردی

وب گردی