نمایشگاه آثار نقاشی کودکان کم توان ذهنی و اتیسم

نمایشگاه آثار نقاشی هنرمندان 5 تا 22 ساله کم توان ذهنی و دارای اختلال طیف اتیسم با عنوان «آفتابی در میان سایه ای» 21 تا 26 اردیبهشت ماه در در گالری شماره یک  فرهنگسرای نیاوران برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، در این نمایشگاه که به همت «موسسه روان پژوهان مفید» (در قالب روش-های تخصصی آموزشی طرح هما) برگزار میشود120 اثر نقاشی با تکنیک اکریلیک روی بوم و سبک های متنوعی چون امپرسیونیسم، اکسپرسیونیسم، فوویسم، پست امپرسیونیسم، کوبیسم و ... در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت. هدف از برگزاری این نمایشگاه جلب توجه جامعه به افرادی است که فارغ از نگاه محدود جامعه، توانمندی های متنوع و گاه پوشیدهای دارند که تنها با درک درست و آموزش های تخصصی امکان تحقق پیدا خواهند نمود و با خلق آثار هنری ارزشمند در زمینه نقاشی، تواناییهای خود را در معرض دید عموم قرار میدهند.

آثار ارائه شده در این نمایشگاه برخی بازآفرینی آثار بزرگان نقاشی ایران و جهان و برخی دیگر نیز نقاشی های خلاقانه از ذهنیت خود هنرمندان است. نمایش این آثار، علاوه بر ایجاد امید در خانوادهها میتواند بستر مناسبی را برای ایفای نقش اجتماعی موثر برای افراد کم توان ذهنی و نیز اختلال طیف اتیسم فراهم آورد و زمینه ساز حضور آنان در جامعه باشد.

گفتنی است آئین افتتاحیه نمایشگاه «آفتابی در میان سایه ای» 21 اردیبهشت ماه ساعت 17 در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران برگزار میشود. علاقمندان میتوانند جهت دیدن از آثار ارائه شده در این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت 10 الی 21 و در روز-های تعطیل از ساعت 14 الی 21 به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

دریافت و انتشار:سلیمی

500

کد خبر: 765913

وب گردی

وب گردی