گزارش ایسکانیوز از ضعف صدا و سیما در تولید محتوا / حرفه‌ای‌ها شبکه نمایش خانگی را ترجیح می‌دهند

عملکرد ضعیف صدا و سیما در سال‌های اخیر موجب فرار مخاطبان از این رسانه و کوچ آنها به شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، عملکرد ضعیف صدا و سیما در سال‌های اخیر موجب فرار مخاطبان از این رسانه و کوچ آنها به شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی شده، موضوعی که شاید یک بخش آن را بتوان گردن عملکرد مدیران و راهکارهای نادرستی که برای پیشبرد اهداف ای در پیش گرفته‌اند، انداخت. در این بین، برخی مدیران عنوان می کنند که کمبود بودجه یک مانع بزرگ بر سر راه تحقق اهداف سازمان صدا و سیماست، اما کارشناسان در این باره نظر دیگری دارند و عنوان می‌کنند که نه تنها بودجه سازمان کم نیست، بلکه صرف موارد بیهوده می‌شود.

سازمان صداوسیما نیاز به بازآفرینی و اصلاح ساختار دارد / لزوم هدفمندسازی بودجه رسانه ملی

سیدعلی محسنیان کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز در این باره گفت: سازمان صداوسیما برنامه‌هایی برای خود دارد که باید برای تحقق آنها اولویت‌گذاری، برنامه‌ریزی، صرفه‌جویی و چابک‌سازی کند. همچنین این سازمان باید برنامه‌محور و مساله‌محور عمل کند تا بتواند مسائل را مدیریت کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه سازمان صداوسیما عنوان کرده که با بودجه اختصاص یافته توان ساخت سریال‌های فاخر نظیر موسی و غیره را ندارد، گفت: در بودجه ۱۴۰۲ برای سریال حضرت موسی نیز پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است و در واقع برای سه سریال حمزه، موسی و سلمان مبلغی پیش‌بینی شده که مشخصا برای این سریال‌ها در نظر گرفته شده که باید برای امر تولید هزینه شود نه چیز دیگری.

حرفه‌ای‌ها بیشتر تمایل دارند که در شبکه نمایش خانگی فعالیت کنند

بیوک میرزایی دیگر بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز این باره اظهار کرد: آنچه اکنون در تلویزیون شاهدیم چندان رضایتبخش نیست. نه کارهای خوبی ساخته می‌شود و نه محتوای سریال‌ها خوب است.

وی گفت: در تلویزیون متن‌های خوبی وجود ندارد و اکثرا رابطه‌ای کار می‌کنند و هر کس برای خود گروهی تشکیل داده است.

میرزایی ادامه داد: حرفه‌ای‌ها بیشتر تمایل دارند که در شبکه نمایش خانگی فعالیت کنند و بیشتر افرادی که در تلویزیون کار می‌کنند تازه‌کار هستند.

به گزارش ایسکانیوز، این روزها شاهد انتقادات زیادی نسبت به عملکرد صدا و سیما هستیم، رسانه‌ای که خود را ملی می‌داند اما آنچه از این رسانه مشاهده کنیم چیز دیگری را نشان می‌دهد. در این بین وجود رسانه‌های مختلف هم باعث شده که مردم حق انتخاب بیشتری برای تماشای فیلم و سریال‌ها داشته باشند در نتیجه همین امر، تلویزیون از سبد خانوارها خارج شده است.

کد خبر: 765939

برچسب‌ها