شورای نگهبان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شوراهای اسلامی را استمهال کرد

شورای نگهبان بررسی پنج طرح از جمله وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران را استمهال (درخواست مهلت رسیدگی) کرد.

به گزارش ایسکانیوز، عباسعلی کدخدایی در کانال تلگرامی خود نوشت: طرح تقویت و توسعه نظام استاندارد که با اصلاحاتی در جلسه چهارم اردیبهشت ماه 96به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید در جلسه 13 اردیبهشت شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده نظر این شورا به‌شرح زیر اعلام می‌شود:
1- به ‌رغم اصلاح به عمل آمده، ایراد بند یک سابق این شورا کماکان به قوت خود باقی است؛ لازم به ذکر است منظور از مسؤلیت امر، تعیین، تدوین و نشر و مسؤلیت اجرا و نظارت بر استانداردهای کالاها و تجهیزات پزشکی می‌باشد که تعیین مصادیق مذکور توسط شورای‌عالی استاندارد نیز محل ایراد است.
2- در بند 8 ماده 36، ایراد سابق این شورا نسبت به وظایف و اختیارات شورای‌عالی استاندارد استان کماکان به قوت خود باقی است.
وی افزود: لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سنگاپور، طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران به دلیل نداشتن فرصت رسیدگی بدینوسیله استمهال می‌شود.
سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: طرح تنقیح قوانین مالیاتی کشور، لایحه معاهده معاضدت دو جانبه در امور کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره و لایحه معاهده معاضدت دو جانبه در امور کیفری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره نیزبه لحاظ فرصت نداشتن رسیدگی بدینوسیله استمهال شد.

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / منتشر کننده: فاطمه سرلک

308/200

کد خبر: 765940

وب گردی

وب گردی