جشنواره حرکت تبلور تلاش های علمی دانشجویان است

ششمین جشنواره حرکت دانشگاه علم و صنعت ایران، صبح دوشنبه هجدهم اردیبهشت ماه 1396 با حضور نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رییس دانشگاه و جمعی از مسئولان دانشگاه، در محل آمفی تئاتر روز باز گشایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز، این جشنواره به منظور ارایه دستاوردهای انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه، روزهای 18 و 19 اردیبهشت ماه برگزار می شود.


شناسایی انجمن های علمی دانشجویی موفق و تقدیر از فعالان این انجمنها؛ انعکاس فعالیت‌های الگو و موفق؛ ایجاد تحرک توام با جهت دهی فعالیتهای انجمن های علمی دانشجویی؛ ایجاد زمینه به منظور هم افزایی انجمن های علمی دانشجویی از طریق انتقال تجارب موفق و ایجاد بستر مناسب به منظور آشنایی صاحبان صنایع و معادن، حرف و مشاغل، سازمانهای دولتی و غیردولتی با ظرفیتها و توانمندیهای انجمن های علمی دانشجویی، اهداف برگزاری این جشنواره است.


دکتر برخورداری (رییس دانشگاه) در مراسم افتتاحیه ششمین جشنواره حرکت دانشگاه، با تبریک شروع این جشنواره گفت: امتیاز اصلی جشنواره حرکت از نظر من، مبنای دانشجویی آن است؛ هر چند اساتید عزیز، دانشجویان را راهنمایی می کنند و مسئولان مربوط، حسب وظیفه خود در برگزاری آن نقش دارند ولی این نتیجه تلاشهای علمی دانشجویان است که در نمایشگاه و جشنواره، تبلور یافته است. وی افزود: بسیار مفتخر و خوشحالیم که دانشجویان ما در این زمینه بسیار خوب تلاش کردند و سال گذشته، موفق به کسب 6 مقام در جشنواره ملی حرکت شدند و دانشگاه برتر بودیم. اینها نشان می دهد دانشجویان ما به حق تلاش خوبی دارند و انتظار داریم امسال نیز موفقیت های بیشتری کسب کنند.


رییس دانشگاه، در بخش دیگر سخنانش، تبدیل علم به تولید و ثروت را مساله اصلی کشور دانست و افزود: اگر چه فعالیت های خوبی همچون تشکیل و حمایت از شرکتهای دانش بنیان، صورت گرفته ولی هنوز در زمینه تبدیل دانستنی ها به محصولات قابل بهره وری، کمبود داریم.


دکتر برخورداری با اشاره به نامگذاری امسال گفت: اولین گام در تولید، همین ایده پردازی است. وی خطاب به دانشجویان گفت: کسانی که می خواهند به سمت صنعتی شدن ایده ها حرکت کنند می توانند از طریق معاونت پژوهشی یا موسسات حمایتگر ایده های صنعتی، کمک های لازم را دریافت کنند و این امکان، اخیرا در دانشگاه فراهم شده است.


در مراسم افتتاحیه و پیش از ریاست دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی نژاد (مدیر دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه)، سخنرانی کرد. وی با تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از دانشجویان و مسئولان برگزاری این جشنواره دانشجویی، ابراز امیدواری کرد هر ساله شاهد برگزاری هر چه قویتر و پربارتر این جشنواره و توسعه و تسری آن به دیگر مراکز علمی باشیم.


مدیر دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تصریح کرد: مهمترین سرمایه هر مملکت، منابع انسانی اوست و در این بین، افراد خلاق و مبتکر، سرآمد هستند. وی گفت: خوشحالیم که جوانان دانشجوی ما با همت و انگیزه این جشنواره را برگزار می کنند چرا که این ایده ها قرار است به فناوری تبدیل شود و ارتباط صنعت و دانشگاه و تقویت شرکت های دانش بنیان، دغدغه کشور است.


گفتنی است جشنواره ملی حرکت، ویژه انجمنهای علمی دانشجویی و با تأکید بر هم افزایی، تکثیر ایده های خلاق و ایجاد انگیزه و نشاط در انجمنهای علمی دانشجویی، همه ساله توسط اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، پژوهشگاه‌ها و سایر مراکز علمی برگزار میشود که برای انتخاب برترین انجمن‌های علمی در حوزه ‌های گوناگون، هر ساله این جشنواره ابتدا در مرحله دانشگاهی برگزار می‌گردد که در نهایت انجمن‌های برتر، جواز حضور در جشنواره ملی حرکت را دریافت خواهند نمود.


لازم به ذکر است که در بخش نمایشگاهی این جشنواره، از نخستین چارت فرادرسی و فوق برنامه دانشکده های دانشگاه علم و صنعت؛ به عنوان دستاوردهای کلان پانزدهمین دوره انجمنهای علمی رونمایی خواهد شد.

201

کد خبر: 765949

وب گردی

وب گردی