مطهری: یارانه نقدی خلاف اقتصاد مقاومتی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وعده افزایش پرداخت یارانه استفاده از وسیله نامقدس در نیل به هدف مقدس است، گفت: مجلس هشتم نباید زیر بار پرداخت یارانه می رفت.

به گزارش ایسکانیوز، علی مطهری در نشست علنی امروز (سه شنبه 19 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: پیشاپیش سالروز میلاد مهدی موعود امام زمان(ع) را به همه مسلمانان جهان و انسان ها تبریک می گویم. ما باید برداشت درستی از قیام و انقلاب مهدی(ع) داشته باشیم. گمان نکنیم قیام آن حضرت صرفاً برای ما شیعیان یا انتقام گیری از ظلمی است که به اجداد ایشان رفته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: فلسفه مهدویت بسیار بالاتر از این مسائل است. قیام مهدی موعود برای نجات بشریت و همه اقوام با هر مذهب و زبانی به دست یک انسان کامل است در آن دوره عقل ها کامل می شود و زمین همه معادن و ثروت های خود را بیرون می ریزد اگر تا 20 سال پیش تشکیل حکومت واحد جهانی امری ناممکن جلوه می کرد، امروز با پیشرفت و توسعه وسایل ارتباط جمعی و پدیده فضای مجازی تشکیل چنین حکومتی نه تنها ممکن بلکه ضروری به نظر می رسد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما حلقه ای از حلقه های مبارزات اهل حق است که به انقلاب حضرت حجت منتهی می شود به بیان شهید آیت الله مطهری قیام مهدی موعود(ع) آخرین حلقه از مجموع حلقات مبارزات حق و باطل است که از آغاز جهان برپا بوده است. مهدی موعود تحقق بخش ایده آل همه انبیاء و اولیاء و مردان مبارز راه حق است.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: انتخاب اسماعیل هنیه به عنوان رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نویدبخش آینده ای بهتر برای این جنبش و مردم فلسطین است در سند سیاسی جدید جنبش حماس مرزهای 1967 به رسمیت شناخته شده است. این امر گرچه می تواند به معنی به رسمیت شناختن کشور جعلی اسرائیل باشد اما در بخش های دیگر این سند از سرزمین یکپارچه فلسطین از رود اردن تا دریای مدیترانه سخن رفته است و این نشان می دهد جنبش حماس دست از آرمان آزادی کامل فلسطین بر نداشته و پذیرش مرزهای 1967 را باید به عنوان یک تاکتیک تلقی کرد.

مطهری گفت: برخی رهبران سیاسی غربی و عربی از نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه یا قفقاز ابراز نگرانی می کنند به اینها باید گفت نفوذ ایران در سایر کشورها نفوذ فکری، اعتقادی و ایدئولوژیک است. انقلاب اسلامی ما از جنس نهضت پیامبران است و با فطرت خداجوی انسان ها سروکار دارد. وقتی پیام این انقلاب به دل ها می رسد خودبخود خاضع می شوند و اساساً از ابتدا مقصود ما از صدور انقلاب همین بوده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از بانک مرکزی می خواهم تکلیف سهامداران موسساتی مانند کاسپین وثامن الحجج و آرمان را زودتر مشخص کند اساساً چرا این معضلات پدید می آید آیا جز به خاطر کوتاهی بانک مرکزی در نظارت بر فعالیت این گونه موسسات اعتباری است. اگر از زمان ثبت این موسسات نظارت کافی وجود داشت و ملاحظاتی نمی شد و به تعبیر امیرالمومنین یعنی رودربایستی و رفیق بازی در کار نبود این موسسات این میزان رشد نمی کردند.

وی تاکید کرد: وقتی موسسه ای می گوید 35 درصد سود سپرده می دهد آیا بانک مرکزی نباید سوال کند از کجا و چرا انضباط مالی کشور را بر هم می زنید.

مطهری افزود: رقابت های انتخاباتی این دوره باید آسیب شناسی شود. ما از سیره پیامبر اسلام و ائمه اطهار گفته ایم که برای رسیدن به یک هدف مقدس نمی توان از وسیله نامقدس استفاده کرد مثلاً نمی توان برای تبلیغ دین از جعل و دروغ استفاده کرد اگر چه بر ایمان مردم بیافزاید. زمانی که فرزند شیرخوار رسول اکرم از دنیا رفت خورشید گرفت و بر ایمان مردم بر پیامبر و اسلام افزوده شد اما پیغمبر اکرم مردم را در مسجد جمع کرد و بالای منبر گفت مردم این خورشید گرفتگی هیچ ربطی به فوت فرزند من نداشت.

وی تصریح کرد: آری او نمی خواست از جهالت مردم برای تبلیغ دین استفاده کند، کاندیداها برای رسیدن به هدف مقدس خدمت به مردم، از هر وسیله ای استفاده نکنند قول های غیر عملی ندهند مردم را صرفا طلبکار نکنند، حق همیشه دو طرفه است همانطور که مردم بر حکومت حقوقی دارند، حکومت هم بر مردم حقوقی دارد و حکومت هم از مردم کار و تلاش می خواهد نه تنبلی و طلبکاری. اوایل انقلاب هر کس به دنبال این بود که چه کاری بر زمین مانده که انجام دهد باید فرهنگ بدهکاری به اسلام و انقلاب احیا شود مردم باید کار کنند و مالیات بپردازند نه اینکه آخر هر ماه دستشان به روی دولت دراز باشد تا یارانه دریافت کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یک کاندیدای مصلح و خیرخواه مردم باید بگوید من یارانه نقدی را قطع می کنم مگر برای از کارافتادگان، معلولان و مانند این مسائل، به تعبیر شهید مطهری مصلح واقعی کسی است که با نقاط ضعف جامعه مبارزه کند و صلاح اجتماع را در نظر بگیرد هر چند از محبوبیت او کاسته شود. یارانه نقدی خلاف اقتصاد مقاومتی است و از همان ابتدا مجلس هشتم نباید زیر بار آن می رفت اما متاسفانه پس از تصویب قانون تثبیت قیمت ها در مجلس هفتم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 84 چند سال قیمت حامل های انرژی افزایش نیافت و این امر مستمسکی شد به دست دولت نهم که علاقه شدیدی به توزیع پول در میان مردم داشت تا لایحه هدفمندی یارانه ها را به مجلس بیاورد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت: اگر قیمت حامل های انرژی مانند گذشته هر سال چند درصد افزایش پیدا می کرد اساساً نیازی به داستان خانمان برانداز یارانه ها نبود. وعده افزایش چند برابری یارانه ها مصداق استفاده از وسیله نامقدس برای نیل به هدف مقدس است. ملت فهیم و بزرگ ایران رشد اجتماعی و سیاسی خود را در انتخابات آینده نشان خواهند داد و فریب اینگونه شعارها را نخواهند خورد.

خبرنگار و منتشرکننده: راضیه فراهانی

کد خبر: 765988

وب گردی

وب گردی