جزئیات خرید کتاب از ناشران در نمایشگاه اعلام شد

جزئیات خرید از ناشران خصوصی در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از سوی هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ستاد امور رسانه‌ای و خبری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، هیات انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متناسب با هزینه پرداخت‌ شده بابت اجاره‌بها غرفه‌های ناشران خصوصی، براساس میزان متراژ محاسبه شده نسبت به خرید کتاب از ناشران خصوصی شرکت‌کننده در این دوره از نمایشگاه اقدام خواهد کرد.

اطلاعات کتاب‌ها و ناشران بر اساس فهرست اطلاعات ثبت شده ناشران در سایت نمایشگاه توسط کارشناسان بررسی خواهد شد و بر اساس آن خرید کتاب از ناشران صورت خواهد گرفت.

ناشران خصوصی می‌‌توانند بعد از پایان نمایشگاه با مراجعه به سایت معاونت امور فرهنگی از فهرست خریدها مطلع شوند. همچنین تاریخ اعلام مصوبات خرید، چگونگی دریافت حواله و تحویل کتاب و بازه‌های زمانی مقتضی نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

همچنین کارشناسان غرفه هیات انتخاب و خرید کتاب مستقر در ستاد نمایشگاه از ساعت 11 تا 17 آماده پاسخگویی به سوالات ناشران خواهند بود.

بر اساس این گزارش، معاونت امور فرهنگی به منظور جبران بخشی از هزینه‌های ناشران شرکت‌کننده در سی‌اُمین نمایشگاه کتاب تهران بر اساس متراژ غرفه‌ها و هزینه اجاره‌بهای ناشران محاسبه می‌شود. از این رو از ناشران غرفه‌های 20-9 متر تا سقف 70 درصد اجاره‌بها، 40-20 متر تا سقف 60 درصد اجاره‌بها ، 60-40 متر تا سقف 50 درصد اجاره‌بها، 80-60 متر تا سقف40 درصد اجاره‌بها، 100-80 متر تا سقف 30 درصد اجاره‌بها و غرفه‌های بالای 100 متر تا سقف 20 درصد اجاره‌بها کتاب خریداری خواهد شد.

میزان تخفیف کتاب‌های خریداری شده 30 درصد قیمت پشت جلد و برای ناشران شهرستانی 20 درصد محاسبه خواهد شد. قطعیت خرید کتاب از هر ناشر منوط به تایید شورای نظارت و ارزیابی نمایشگاه مبنی بر عدم تخلف ناشر است.

بر اساس این گزارش، سی‎اُمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از تاریخ 13 تا 23 اردیبهشت ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

دریافت کننده: بخشی پور/ انتشار سلیمی

502500

کد خبر: 766032

وب گردی

وب گردی