تهران برای ایران چه تاثیری دارد؟

شورای شهر تهران به عنوان مغزافزار مدیریت اداره شهر و برج مراقبت و رصدخانه شهری می‌بایست از چنان ظرفیت و توانمندی برخوردار باشد که بتواند پا را از عرصه کاری موجود فراتر بگذارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایلنا، حسن خسروی، دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت دولتی در یک یادداشت نوشت، مطابق آمار ۲۰۱۶ تحت عنوان index of economic freedom شاخص‌های دهگانه‌ای برای رتبه‌بندی کشورها معین و تنظیم شده است. رتبه ایران در جدول آزادی اقتصادی در خاورمیانه ۱۴ و در جهان رتبه ۱۷۱ می‌باشد. این آمار نشان می‌دهد که وضعیت ما مطلوب نیست. چه باید کرد؟ شورای شهر تهران به عنوان مغزافزار مدیریت اداره شهر و برج مراقبت و رصدخانه شهری می‌بایست از چنان ظرفیت و توانمندی برخوردار باشد که بتواند پا را از عرصه کاری موجود فراتر گذارده و با توجه به تغییرات پرشتاب زندگی و اقتصاد شهری، نقش‌های فرامنطقه‌ای و بین‌المللی را پیگیری و اجرا کند. چنین دورنما و آرمانی تنها با حضور استراتژیست‌ها در شورای شهر تهران می‌تواند متصور باشد و بس. لازمه تحقق چنین رویدادی آن است که آگاهان به دانایان رای دهند. در غیر این صورت در شورای شهر پنجم نیز هیچ رویکرد مثبت قابل ذکری را در آینده شاهد نخواهیم بود و باز هم ممکن است آمارها نگران کننده‌تر از این هم باشند.

مردم عزیز ما باید سراغ افرادی بروند ولو خارج از لیست‌ها که توانایی تعاملات و کارهای بین‌المللی برای ارتقای جایگاه تهران و کشور عزیزمان ایران داشته باشند. برای این امر کسی که کاندیدای شورای شهر است می‌بایست لااقل به زبان انگلیسی آشنایی داشته باشد. اما واقعا چند نفر از این ۳۰۰۰ نفر کاندیدایی که برای شورای شهر تهران ثبت نام کرده اند زبان انگلیسی را آشنا و مسلط می باشند. شاید به جرات بتوان گفت کمتر از ۳۰درصد و این نگران کننده است. مردم باید آگاه شوند. مردم باید آموزش ببینند و روشن شوند. مردم نباید بین بد و بدتر را انتخاب کنند بلکه مردم باید بین خوب و خوبتر را انتخاب کنند و این وقتی محقق می‌شود که مردم با شناخت، مطالعه، مشورت و بدور از احساسات و هیجانات رای دهند و انتخاب درستی داشته باشند.تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. امید است مردم بیدار و هوشیار باشند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 766131

وب گردی

وب گردی