احداث 2 بیمارستان در مکه و مدینه /اعزام پزشکان امدادی به حج

رئیس مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر گفت:2 بیمارستان در شهرهای مقدس مکه و مدینه برای ارائه خدمات پزشکی به حجاج ایرانی احداث می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج جمعیت هلال احمر؛ درباره هفته هلال احمر و تلاش های مرکز پزشکی حج این نهاد اظهار کرد: مرکز پزشکی حج هلال احمر در راستای هدف سلامت حجاج و زوار در حج ابراهیمی برنامه های مهمی در دستور کار دارد که به زودی اجرایی خواهد کرد.

وی در ادامه افزود:امسال رایزنی ها و توافقاتی با طرف صعودی برای اعزام حجاج انجام شده است.

مرعشی گفت: رایزنی با طرف صعودی برای اخذ مجوز ساخت 2 بیمارستان در 2 شهر مقدس مکه و مدینه انجام شده تا با احداث این دو بیمارستان به حجاج ایرانی خدمات پزشکی ارائه شود.

رئیس مرکز پزشکی حج با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با طرف صعودی و سفر اخیر مسئولان به عربستان تصریح کرد: با توجه به قیمت برخی اقلام دارویی در نظر داریم که داروهای سبک را از کشورمان انتقال دهیم و داروهای سنگین مانند سرم را از همان مقصد تهیه کنیم.

وی بیان کرد:پزشکان متعهد و دلسوزی متشکل از همکاران ستادی و دیگر افراد از سراسر کشور برای خدمت رسانی به زوار بیت الله الحرام به این سفر اعزام می شوند.

رئیس مرکز پزشکی حج اضافه کرد: آموزش های دو و یک نفره امدادی، امداد ونجات پزشکی و مدیریت پزشکی حج به منظور ارتقای سطح کیفی خدمات برای پزشکان اجرا می شود.

مرعشی تاکید کرد: امیدواریم امسال با تمهیدات لازم شاهد سلامتی زوار بیت الله الحرام در کشور عربستان باشیم و همه با سلامتی و صحت به کشور باز گردند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 766134

وب گردی

وب گردی