رئیس سازمان فناوری اطلاعات: 27 هزار فروشگاه اینترنتی در کشور فعال است

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه در سال 1393 تعداد فروشگاه های اینترنتی فعال در کشور تنها سه هزار فروشگاه بود، گفت: اکنون تعداد این فروشگاه ها با زیرساخت های خوبی که در دولت یازدهم فراهم شد به 27 هزار واحد رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ «نصرالله جهانگرد» روز سه شنبه در نشستی خبری با خبرنگاران در محل کاخ موزه نیاوران، افزود: افزایش تعداد فروشگاه های اینترنتی علاوه بر اینکه نشان دهنده گسترش زیر ساخت ها است، بیانگر تغییرهای رخ داده در کشور است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به خوب شدن وضعیت زیرساخت های ارتباطی کشور در دولت یازدهم اشاره کرد که سبب کم شدن گرایش مردم به استفاده از تلفن ثابت شده است.
به گفته وی، اکنون شرکت هایی مانند مخابرات ایران در مقابل اپراتورهای همراه کم آورده اند، زیرا علاقه مردم بیشتر به سمت استفاده از تلفن همراه و کار آفرینی آن رفته است.
جهانگرد سرعت تحول ها در بخش خصوصی را بیش از بخش دولتی عنوان کرد و گفت: زیرساخت هایی که توسط دولت یازدهم ایجاد شد این روند را شکل داده است.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت در یکی دو سال اخیر 200 هزار میلیارد ریال در توسعه زیرساخت ها سرمایه گذاری کرده است، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی و اپراتورها نیز سرمایه گذاری زیادی در این بخش کرده اند.
جهانگرد به مصوبه اخیر دولت در باره پرداخت از طریق تلفن همراه اشاره کرد و گفت: بزودی با این مصوبه شاهد تحولی شگرف در بخش شرکت های اینترنتی و افزایش بی سابقه تعداد آنها خواهیم بود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دیتا موبیلیتی(Data Mobility) که با پرداخت تلفن همراه گسترش خواهد یافت به توسعه هرچه بیشتر شغل های پویا و فاصله گرفتن از شغل های ثابت خواهد انجامید.
جهانگرد گفت: شش ماه آینده کل کشور به نسل چهارم تلفن همراه مجهز خواهد شد و این تحولی بزرگ رقم می زند.
رییس سازمان فناوری اطلاعات به رشد 74 درصدی جامعه شهری کشور اشاره کرد و افزود: این رشد سبب شده از جامعه تولیدی فاصله گرفته و به سمت خدمات برویم و ارتباطات بهترین ابزار در این جامعه برای ایجاد سرعت در کارها و بهره برداری از آنها است.
جهانگرد از روند روبه رشد کاهش تصدی گری دولت در دولت یازده4م خبر داد و گفت: اکنون بخش خصوصی به سرعت رشد کرده است و جای دولت را می گیرد.
این مقام ارشد حوزه ارتباطات کشور تصور افزایش سرمایه گذاری توسط دولت را اشتباه دانست و گفت: هرچه بخش خصوصی بیشتر فعال شود به نفع جامعه خواهد بود. روند تغییرات در کشور به گونه ای است که بزودی شرکت های ارایه دهنده محتوا و تبلیغات به مشترکان بابت دیدن محتواهای آنها پول پرداخت خواهند کرد.
جهانگرد ابراز امیدواری کرد، دانش مردم در این زمینه بیشتر شود تا سرعت تحول ها همه را بهره مند کند.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 766227

وب گردی

وب گردی