برگزاری مراسم بزرگداشت روز معلم در واحد تهران مرکزی

به همت اداره دانشجویی و فرهنگی دانشکده های واحد تهران مرکزی به مناسبت سالروز شهادت استاد مطهری و بزرگداشت مقام شامخ معلم مراسم جشنی با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی واحد ، رئیس و معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان تهران ، مسئولین ، استادان و دانشجویان در واحد تهران مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز،حجت الاسلام والمسلمین طیبی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان تهران در سخنانی اظهار داشت: اولین آموزگارخداوند است و اولین معلم خداست .وی خطاب به استادان گفت: دانشجویان فرصت بسیار مناسبی برای رشد شما هستند و آنچه شما از آموزش آنها بدست می آورید به کمال رساندن ارزشهای وجودی تان است و سعی کنید در کنار آموزش تخصصی از ارزشهای انسانی و الهی را که تجلیات ذات خداست را آموزش دهید . یادگار هزاران سال تلاش معلمان و امامان و پیامبران و انسانهای وارسته به دست ما رسیده که این را باید به نسلهای بعد منتقل کنیم که مبادا راه خداوند بی یاور بماند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج اقا توکلی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان تهران در سخنانی گفت: با وجود همه مشکلات موجود در انقلاب اسلامی در هر جایی که نظام در بدنه دانشگاهی بود موفق عمل کرد . وی تصریح کرد حفظ نظام با خون میسر نیست ، باید آبرو گذاشت . اگر جمع دانشگاهیان به این باور برسند ، برای حفظ نظام مقدس باید از آبرو هزینه کرد .

دکتر اردشیر سنایی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد در خصوص شخصیت استاد مطهری مطالبی را مطرح کرد و گفت استاد مطهری معلمی بود که عمر خود را صرف تعلیم و تعلم جامعه خود کرده و آثار اندیشه های خود را برای نسل بعد هم به جا گذاشت.

وی به سخنانی از شهید رجایی در ارتباط با شغل معلمی اشاره کرد و افزود: معلمی شغل نیست عشق است و اگر به عنوان شغل انتخابش کرده اید رهایش کنید و اگر عشقتان است مبارک باد.و نیز حدیثی از پیامبر گرامی اسلام نیزبیان نمود که فرموده اند : در میان صدقه هایی که مردم می دهند هیچ صدقه ای بالاتر از علم نیست . وی در ادامه سخنان خود به کتابهای استاد مطهری از جمله خدمات متقابل اسلام و ایران ، مسئله حجاب و نظام حقوق زن در اسلام در باب جایگاه بانوان در اسلام ، حماسه حسینی ، داستان راستان و حجاب اشاره نمود . ایشان تأکید داشت معلمی شغل و حرفه نیست بلکه ذوق و هنر توانمندی است و در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی است که نخست ویژه ذات مقدس خداوند است و در نخستین آیات قرآن که به قلب مبارک رسول ا... نازل شد ، به این هنر خداوند اشاره شده است . از دیگر برنامه های این مراسم در دانشکده ها شعرخوانی ، قرائت مقاله ، برگزاری سخنرانی ، مولودی خوانی ، پخش کلیپ، برگزاری مسابقه حضوری ، اجرای موسیقی سنتی و تقدیم هدایا می باشد .

گفتنی است، مراسم بزرگداشت روز معلم و گرامیداشت مقام استاد همزمان در همه دانشکده های واحد تهران مرکزی برگزارشد.

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 766292

وب گردی

وب گردی