خواهرزاده لوپن از سیاست خداحافظی کرد

ماریون مارشال لوپن، خواهرزاده مارین لوپن، رهبر حزب جبهه ملی و یکی از دو قانونگذار این حزب در پارلمان فرانسه اعلام کرد، از دنیای سیاست کناره‌گیری می‌کند و دیگر قصد کاندیداتوری از جانب این حزب را ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ ماریون مارشال لوپن، خواهرزاده مارین لوپن در حالی قصد کناره‌گیری از دنیای سیاست را دارد که خاله او در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه شکست سختی از رقیب میانه روی خود یعنی امانوئل ماکرون خورد.

ماریون مارشال لوپن ۲۷ ساله در نامه‌ای که در یک نشریه محلی چاپ کرد گفت در انتخابات پارلمانی ماه آینده میلادی در فرانسه مجددا کاندید نخواهد شد. وی همچنین وجود اختلافات در حزب راست افراطی جبهه ملی را افشا کرد.

او که یک چهره محبوب نزد فعالان به شمار می‌رود در نامه‌ استعفای دو صفحه‌ای خود گفت که تصمیمش ناشی از یک "تألم عاطفی" بوده اما درعین حال دلایل سیاسی و شخصی موجهی برای این تصمیم دارد.

ماریون مارشال لوپن که اخیرا طلاق گرفته و مادر یک دختر است در این نامه نوشت: شما ماجرای من را می‌دانید و آگاهید که من همه عمرم در این دنیای سیاست بوده‌ام و اکنون در سن ۲۷ سالگی وقت آن است که برای مدتی از آن کناره‌گیری کنم. البته من مبارزه سیاسی را برای ابد کنار نخواهم گذاشت؛ چراکه من نمی‌توانم نسبت به رنج‌های هموطنانم بی‌تفاوت بمانم.

این اقدام خواهرزاده مارین لوپن ضربه‌ای به رهبر حزب جبهه ملی و مشاور ارشدش یعنی فلوریان فیلیپو است.

او که یکی از چهره‌های مطرح در جریان سنتی تر جبهه ملی بود براساس گفته‌ها هرچه بیشتر با جریان ضد اتحادیه اروپای تحت رهبری فیلیپو اختلاف داشت و قابلیت مقابله با نفوذ وی را در خود نمی‌دید.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 766385

وب گردی

وب گردی