هاشمی: روند معاملات مسکن در دوران قبل و بعد از انتخابات تغییر نمی کند

استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: به دلیل اینکه بازار کنونی مسکن چندان وابسته به انتخابات نیست بنابراین روند معاملات در دوران بعد و قبل از انتخابات با تفاوت چندانی همراه نخواهد بود.  

سید فرزاد هاشمی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره تاثیر انتخابات ریاست جمهوری بر بازار مسکن گفت: در حال حاضر انتخابات بر این بازار تاثیری نداشته و به طور قطع در آینده هم روند معاملات مسکن ارتباط مستقیمی با انتخابات پیدا نخواهد کرد.
وی در ادامه بیان کرد: تشکیل شدن بازار مسکن از تعدادی تقاضاکننده جوان و نیز کاهش نرخ رشد جمعیت باعث وارد شدن بازار مسکن به دوران رکود شده است.
به گفته هاشمی، سیاست های انقباضی و نیز انبساطی تاثیر چندانی بر رشد بازار مسکن در شرایط فعلی ندارد.
این استاد دانشگاه در خصوص شرایط بازار مسکن بعد از انتخابات خاطرنشان کرد: برخلاف برخی تصورات ایجاد شده در خصوص ورود بازار مسکن به دوران پیش رونق بعد از انتخابات، باید گفت به دلیل اینکه بازار کنونی مسکن چندان وابسته به انتخابات نیست بنابراین روند معاملات در دوران قبل و بعد از انتخابات با تفاوت چندانی همراه نخواهد بود.
وی گفت: در دولت بعد ممکن است بازار مسکن آشفته و قیمت ها رو به افزایش رود اما در صورت ادامه سیاست های حاکم و نیز انتخاب مجدد دکتر روحانی به عنوان رییس جمهور به طور قطع تغییر چندانی در قیمت مسکن ایجاد نمی شود و حتی حجم معاملات مسکن تا چند درصد رو به افزایش خواهد رفت.
هاشمی به طرح مسکن اجتماعی که در دولت کنونی عنوان شده است، اشاره کرد و افزود: باتوجه به مطرح شدن مسکن مهر در دولت قبل تولید بسیاری از ساختار و سازه ها اما موفقیت چندانی را در فروش تعداد زیادی از واحدها به دست نیاوردند بنابراین این امر باعث بی اهمیت شدن مسکن اجتماعی شده است.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 766446

وب گردی

وب گردی