کشف یک تن و 787 کیلوگرم انواع مواد مخدر /دستگیری یک سوداگر مرگ

 فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف یک تن و 787 کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری یک سوداگر مرگ در دو عملیات جداگانه در مرزهای میرجاوه و سراوان خبرداد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ "ملاشاهی" در تشریح این خبر، اظهار داشت: مرزداران گردان مرزی میرجاوه با اشراف اطلاعاتی، از انتقال محموله مواد مخدر به داخل کشور مطلع و بلافاصله با آمادگی و تجهیزات کامل، تشدید پوشش نوار مرزی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: قاچاقچیان قصد داشتند به صورت کوله‌باری مقادیر قابل توجهی مواد را به داخل کشور منتقل کنند با واکنش به موقع مرزبانان مواجه شدند؛ سوداگران مرگ در این درگیری مسلحانه که توان رویارویی با مرزبانان را نداشتند با استفاده از تاریکی شب و نزدیکی به نوار مرزی، با برجای گذاشتن محموله مواد مخدر از محل متواری شدند.

این مقام مرزبانی با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: در بازرسی از محل، یک تن و 20 کیلو گرم تریاک کشف و یک قاچاقچی دستگیر شد.

وی گفت: همچنین مرزداران هنگ مرزی سراوان در عملیات دیگری با اشرافیت اطلاعاتی از دپوی محموله مواد مخدر توسط قاچاقچیان و قصد آنها برای انتقال محموله در فرصتی مناسب به عمق کشور آگاه شدند که بلافاصله با آمادگی کامل در محل حضور یافتند.

جانشین فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مرزبانان پس از بررسی و پاکسازی محل دپو توانستند 710 کیلو گرم تریاک و 57 کیلوگرم حشیش که به طرز ماهرانه‌ای در زیر شن‌زارها مخفی شده بود، کشف کنند.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ "ملاشاهی" ضمن قدردانی از نقش مؤثر و همکاری خوب مرزنشینان در برقراری امنیت پایدار و کنترل مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: مرزبانان استان همچون تمامی مرزداران ایران اسلامی با پاسداری از مرزهای کشور، منطقه را برای فعالیت سوداگران مرگ نا امن کرده و با هرگونه تجاوز به مرزهای جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه برخورد خواهند کرد.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار :زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 766456

وب گردی

وب گردی