توسعه همکاری‌های دانشگاه امیرکبیر با نهادهای فعال «مهندسی پزشکی»

رئیس پژوهشکده سیستم‌های تشخیص پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از تشکیل تیم‌های تخصصی برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمد ربیعی امروز در همایش رویکردهای مهندسی پزشکی در درمان و تشخیص پزشکی ترمیمی و سلول‌های بنیادی که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: دانشگاه امیرکبیر اولین دانشکده مهندسی پزشکی را راه‌اندازی کرد و از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های فعال در این حوزه به شمار می‌رود.

او با اشاره به برنامه این دانشگاه برای برگزاری همایش‌های علمی در زمینه مهندسی پزشکی، گفت: بر این اساس مقرر است تا همایش‌های دوره‌ای را تا پایان سال با رویکرد مهندسی پزشکی در درمان و تشخیص بیماری برگزار کنیم.

ربیعی با بیان اینکه در پایان هر یک از این همایش‌ها تیم‌های تخصصی تشکیل می‌شود، گفت: این تیم‌ها با ارگان‌های خارج از دانشگاه که با آن‌ها تفاهم‌نامه به امضا رسیده است، همکاری‌های مشترکی در زمینه اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و مطالعات خواهند داشت.

رئیس پژوهشکده سیستم‌های تشخیص پزشکی با بیان اینکه اولین دوره این همایش در حوزه مهندسی پزشکی برگزار شده است، گفت: دوره‌های بعدی آن با موضوعاتی چون کیت‌های تشخیصی و ایمپلنت برگزار خواهد شد.

او افزود: در حال حاضر زیرساخت‌های این برنامه ایجاد شده و به دنبال تشکیل تیم‌های تخصصی در موضوعات مرتبط با مهندسی پزشکی هستیم.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204/201

کد خبر: 766515

وب گردی

وب گردی