هفته پر خبر حوزه اجتماعی / جدول

هفته سوم اردیبهشت ماه هفته پرخبری بود، روز جهانی آسم و آلرژی،روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر،روز جهانی بیماری های صعب العلاج هفته جوان و... از جمله مناسبت های مهم در این حوزه محسوب می شد و اخبار زیادی مرتبط با این مناسبت ها روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز،برخی از مهم ترین عناوین حوزه اجتماعی در هفته سوم اردیبهشت 96 در گزارش زیر جمع آوری شده است.

شنبه 16 اردیبهشت 96

توضیحات

شرح خبر

عنوان خبر

دکتر امیرحسین جمشیدی درباره نظارت بر مراکز غیرمجاز عرضه فرآورده‌های مکمل مانند باشگاه‌های ورزشی، گفت: سازمان غذا و دارو فضایی که خارج از فضای عادی‌مان باشد را نظارت می‌کند. از طرفی با وزارت ورزش در سال جدید تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم که بر مبنای آن نظارت‌مان را در ورزشگاه‌ها بیشتر می‌کنیم و در نتیجه می‌توانیم در هر جایی که خارج از مجرای درست و حقیقی‌اش یعنی داروخانه عرضه شود، برای نظارت ورود کنیم.

مدیرکل نظارت بر داروهای طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از تفاهم نامه با وزارت ورزش برای نظارت بر باشگاه های ورزشی خبر داد.

تفاهم نامه با وزارت ورزش برای نظارت بر باشگاه های ورزشی

سردار ابراهیم کریمی در این باره گفت: چنانچه افراد متاهل و دارای فرزند باشند به ازای همسر و هر فرزند آنها پنج درصد تخفیف می‌گیرند. به این ترتیب برای مثال اگر فرد دو فرزند داشته باشد و همسر وی نیز حاضر باشد، مشمول 15 درصد تخفیف می‌شود.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا از آغاز ثبت نام جرایم غایب سربازی خبر داد.

آغاز ثبت نام جریمه ریالی سربازی

رئیس اورژانس کشور پیر حسین کولیوند درباره این حادثه گفت: در این حادثه 36 نفر مصدوم شدند همچنین 24 نفر از دانش آموزان به بیمارستان های مدرس، شریعتی، امام خمینی(ره) و حضرت رسول انتقال داده شده اند همچنین 12 نفر از دانش آموزان نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

اتوبوس حامل 34 دانش آموز در بزرگراه یادگار امام واژگون شد و به درون کانال آب سقوط کرد.

واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان در بزرگراه یادگار

یکشنبه 17 اردیبهشت 96

سید حسن هاشمی ضمن اعلام خبر ابلاغ طرح جدید سطح بندی خدمات، تاکیدکرد: اگر در طول ده دولت قبل از دولت یازدهم به اندازه این دولت در حوزه سلامت کار می‌شد امروز شعاری که پشت دفترچه‌ها نوشته شده‌ است به طور کامل محقق شده‌ بود و بیمار به جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشت.

وزیر بهداشت از ابلاغ طرح جدید سطح‌بندی خدمات در آینده ای نه چندان دور خبر داد.

طرح جدید سطح بندی خدمات به زودی ابلاغ می شود

شهیندخت مولاوردی در این باره گفت: فاز دوم این طرح نیز در سال جاری در این استان‌ها در جهت توانمندسازی خانواده‌ها به منظور مدیریت مشکلات اجرا می‌شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: فاز اول طرح تاب‌آوری اجتماعی در ۱۳ استان اجرا شده است.

تاب‌آوری اجتماعی به فاز دوم رسید

دوشنبه 18 اردیبهشت 96

اسدالله هادی نژاد در این باره گفت: هرچند مقامات افغانستان به دنبال این مسئله هستند اما اجازه این اقدام برای آن‌ها صادر نخواهد شد

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: آنکه افغانستان به دنبال قانونی کردن تجارت تریاک است و در نظر دارد به عنوان یک محصول قانونی امکان تجارت و تبادل آن در بازارهای قانونی را کسب کند.

هادی نژاد: افغانستان به دنبال قانونی کردن تجارت تریاک است

سردار حسین اشتری دراین باره گفت: طبیعتا ایفای نقش ناجا در عرصه اجتماعی ضمن آنکه موجب آرامش و آسایش خاطر مردم شهیدپرور ایران به عنوان صاحبان اصلی این انقلاب می‌شود، زمینه‌ساز تحقق امنیت مورد نیاز برای برنامه‌های هدف‌گذاری شده ملی نیز است که نمونه بارز آن در آستانه انتخابات شکوهمند ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا قابل لمس است.

فرمانده نیروی انتظامی از آمادگی این نیرو برای حضور در تمامی عرصه‌ها و مواجهه با کلیه تهدیدها و آسیب‌های پیش‌رو خبر داد.

آمادگی ناجا برای مواجهه با کلیه تهدیدات و آسیب‌های پیش رو

گزارش مرکز پایش و پردازش اطلاعات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نشان می‌دهد که در فروردین ماه امسال 513 زمین‌لرزه با قدرت بیش از 2.5 ریشتر در کشور رخ داده که از این تعداد، 293 زمین لرزه با بزرگای بین 2.5 تا سه ریشتر، 195 زلزله با بزرگای بین سه تا چهار ریشتر و 25 زمین لرزه با بزرگای چهار ریشتر بوده است.

در فروردین ماه سال 96 در مجموع 513 زمین‌لرزه با بزرگای بین 2.5 تا شش ریشتر در کشور رخ داده است.

ایران درماه نخست امسال بیش از 500 بار لرزید

سه شنبه 19 اردیبهشت 95

سردار تقی مهری در این باره گفت: برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی اضافه جریمه کلیه جرائم رانندگی که تا پایان سال ۹۵ اعمال شده، بخشیده شده است

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی از بخشش جریمه دیرکرد جرائم رانندگی خبر داد.

بخشش جریمه دیرکرد جرائم رانندگی

مسعود باقرزاده کریمی در این باره گفت: منابع آب زیرزمینی و سطحی دچار آسیب بسیار شده است و لازم است تغییرات جدی برای احیای تالاب‌ها صورت گیرد

معاون امور تالاب‌ها در دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست گفـت: بیان اینکه متاسفانه منابع آب کشور آسیب بسیاری دیده است.

معاون امور تالاب‌ها:

منابع آبی کشور بسیار آسیب دیده است

حسن صادقلو در این باره گفت: پیگیری همه مطالبات کارگران و جانباختگان این حادثه غم انگیز، دستور ویژه رئیس جمهوری است که از سوی مسئولان پیگیری و پرداخت می شود. با مقصران این حادثه نیز بدون اغماض برخورد می شود.

استاندار گلستان از پیگیری کامل مطالبات کارگران و جانباختگان حادثه هفته گذشته معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر خبر داد.

استاندار گلستان: مطالبات کارگران و جانباختگان حادثه معدن زمستان یورت آزادشهر به طور کامل پرداخت می شود

رضا مروتی در این باره گفت: بر اساس گفته معدنچیان، یک الی دو معدنچی دیگر در تونل معدن محبوس شده‌اند. جایی از معدن وجود ندارد که جستجو نشده باشد و تنها قسمت زیر آوارهای ریزش سوم تونل معدن جستجو نشده است.

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان تاکنون(صبح 19 اردیبهشت ماه) پیکر 42 معدنچی از معدن خارج شده است.

تا صبح سه شنبه پیکر 42 معدنچی از معدن زمستان یورت آزادشهر خارج ‌شده است

چهارشنبه 20 اردیبهشت 96

از مجموع تعداد بیمه شدگان اصلی این اسازمان، ٩ میلیون و٤١٣ هزار و٦٧٧ نفر بیمه شده اجباری هستند که معادل ٦٨.٥٣ درصد بیمه شدگان اصلی را تشکیل می دهند.

بر اساس اعلام دفترآمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی، تا پایان آذر سال گذشته، ١٣ میلیون و ٧٣٧ هزار و ٤١٣ نفر به عنوان بیمه شده اصلی تحت پوشش این سازمان هستند

بیش از ١٣ میلیون بیمه شده اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند

سیف‌الله ابوترابی در یک برنامه تلویزیونی درباره سن مجاز برای رای دادن، گفت: مطابق قانون حداقل سن برای رای دادن، کسانی هستند که تا 29 اردیبهشت 96 به 18 سال تمام می رسند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال از تعویض و صدور یک روزه شناسنامه تا 29 اردیبهشت ماه که روز برگزاری انتخابات است، خبر داد.

تعویض و صدور یک روزه شناسنامه برای شرکت در انتخابات

حسین زارعی در این باره گفت: بامداد امروز پیکر 7 جسد معدنچی حادثه معدن آزادشهر به پزشکی قانونی شهرستان گنبد کاووس منتقل شد که پس از انجام معاینه و تعیین هویت، تعداد 5 جسد شناسایی شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان گفت: هویت پیکر 5 تن دیگر از جانباختگان حادثه انفجار معدن زغال سنگ آزاد شهر که به پزشکی قانونی شهرستان گنبد کاووس منتقل شده بود، شناسایی شد.

تعداد اجساد معدنچیان احراز هویت شده به 37 تن رسید

سرهنگ مجید اعظمی مقدم با اشاره به اینکه پیشرفت و توسعه پایدار کشور براساس مالیات استوار است، گفت: در گذشته فرار مالیاتی جرم محسوب نمی‌شد اما از ابتدای سال ۹۵ با تصویب قانون جدید مالیات‌ها این اقدام، جرم محسوب می‌شود. برای مبارزه با این پدیده، با سازمان امور مالیاتی تفاهم نامه‌ای منعقد شده است.

معاون مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی ناجا از کشف ۱۶۰ فقره پرونده فرار مالیاتی در کشور به ارزش ۸۵۳ میلیارد تومان در سال گذشته خبرداد.

برخورد با بیش از ۱۶۰ فقره پرونده فرار مالیاتی در سال ۹۵

خبرنگار:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 766530

وب گردی

وب گردی