مشکل  ترافیک  در فرهنگ ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت: مشکل ترافیکی تهران بیشتر از آنکه به زیرساخت های شهری ارتباط داشته باشد به کار فرهنگی نیاز دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر ،مازیار حسینی معاون شهردار تهرا در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ترافیک و گرافیک با بیان این که همه می دانیم که در بحث ارتقای فرهنگ ترافیک یک دست صدا ندارد گفت: باید دست به دست هم داد تا از مشکلی که شهر تهران درگیر آن است؛ رهایی یابیم.

وی ادامه داد: برای ارزیابی فرهنگ یک کشور کافی است تا به وضعیت ترافیک و فرهنگ استفاده از خودرو مردم توجه کرد.

معاون شهردار تهران با بیان این که خیلی بد است که ما با سابقه فرهنگی بالایی که داریم، اعلام کنیم وضعیت کشور ما در حوزه رعایت قوانین رانندگی و فرهنگ ترافیک خوب نیست گفت: باید بپذیریم که همه ما از مردم گرفته تا مسئولان در ایجاد و شکل گیری این مشکل فرهنگی تاثیر داریم.

حسینی تاکید کرد:مشکل ترافیکی تهران بیشتر از آنکه به زیرساخت های شهری ارتباط داشته باشد به کار فرهنگی نیاز دارد.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: در همفکری ای که با دوستان سازمان هنر داشتیم به این نتیجه رسیدیم زبان هنر می تواند در تغییر فرهنگ ترافیکی تاثیرگذار باشد به همین دلیل از گرافیک و تئاتر برای ارائه مفاهیم آموزشی استفاده کردیم.

به گفته حسینی تئاتر تاثیر زیادی بر روی مخاطبان دار، افرادی که تئاتر کار می کنند؛ افراد با سوادی هستند و باید نسبت به همه مسائل جامعه آگاهی داشته باشند.

امیدوارم تئاتر ما به جایگاه و مقامی برسد که تمام بخش های جامعه به آن دسترسی داشته باشند. تئاتر در ایران با سابقه تاریخی ای که دارد، در گذشته مردمی بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران گفت : امروز آنچه ما و پلیس راهور تهران بزر گ به آن اعتقاد داریم؛ این است که هیچ چاره ای جز ارتقای فرهنگ رانندگی مردم برای بهبود وضعیت ترافیک نداریم.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا این مشکلی که اکنون شهر تهران در گیر آن است را حل کنیم. در این میان هنر زبان مناسبی برای بیان مفاهیم آموزشی و ارتقای فرهنگ در حوزه ترافیک و رعایت قوانین رانندگی است.

حسینی ادامه داد: در اینجا می خواهم از تمامی هنرمندانی که ما را در این زمینه یاری کردند تشکر می کنم و از همکاری صمیمانه سازمان هنری نیز قدردانی می کنم.

کل مجموعه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به این موضوع اعتقاد دارند که باید تلاش زیادی در بحث ارتقای فرهنگ ترافیکی با همکاری دوستانمان در حوزه پلیس راهور تهران بزرگ کارهای زیادی انجام دهیم.

در ادامه این مراسم ، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری ضمن تبریک نیمه شعبان گفت: قدردانی می کنم از هنرمندانی که از ذوق و هنر خود برای ارتقای فرهنگ استفاده می کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم که با این همکار ی ای که بین سازمان هنری، هنرمندان و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ایجاد شد؛ بتوانیم یکی از نارسایی های فرهنگی را تصحیح کنیم.

مومنی شریف با بیان این که وجود قدمت فرهنگی و تمدنی که پشتوانه کشورمان داریم؛ اما متاسفانه باید قبول کرد که در زمینه فرهنگ ترافیک نارسایی های در کشور و همچنین در تهران به عنوان پایتخت ایران اسلامی وجود داردگفت: به رغم اینکه شاهد تلاش هایی از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور تهران بزرگ در زمینه ارتقای فرهنگ ترافیک در شهر تهران هستیم؛ اما آنچه در واقعیت جامعه مشاهده می کنیم؛ این است که کارهای بر زمین مانده زیادی در زمینه ارتقای فرهنگ ترافیک شهروندان داریم که باید به آن توجه شود.

در ادامه برگزیدگان نخستین جشنواره ترافیک و گرافیک در بخش های مختلف اعلام شدند .

اختتامیه نخستین جشنواره گرافیک و ترافیک با حضور مازیار حسینی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، منصور نویریان قائم مقام سازمان حمل و نقل، مومنی شریف ریاست حوزه هنری، محمدرضا زمردیان معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک، سرهنگ خادم معاون آموزش پلیس راهور فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری و جمعی از هنرمندان در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد.

دریافت کننده :فهیمه رنجوری/منتشرکننده:زهره حاجیان

700/705

کد خبر: 766533

وب گردی

وب گردی