27 هزار پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصولات داخلی صادر شده است

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: این سازمان تاکنون 27 هزار پروانه کاربرد علامت استاندارد برای انواع محصولات تولیدی مشمول صادر کرده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ نیره پیروزبخت روز چهارشنبه در جریان سفر یکروزه خود به استان قزوین در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پروانه کاربرد استاندارد اجباری برای آن دسته از محصولاتی که باید طبق قانون مشمول استاندارد باشند صادر می شود.
این مسئول، تولید و استاندارد را 2 اصل جدایی ناپذیر از یکدیگر دانست و اضافه کرد: ارتقای کیفیت محصولات زمینه مناسبی برای افزایش تولید و صادرات کالا و در نتیجه بستری برای ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان است.
پیروزبخت با اشاره به نقش استاندارد در پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی،گفت: در بند 24 سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری به این موضوع و گسترش پوشش استاندارد تاکید شده است.
رئیس سازمان ملی استاندارد از نظارت های جدی این سازمان بر تولیدات داخلی خبر داد و گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان واقعی و حفظ بازار کالاهای داخلی و خارجی و اعتماد مردم به کالاهای تولید ملی با هرگونه تخلف و کوتاهی در خصوص تولیدات با کیفیت پائین و غیراستاندارد به طور جدی برخورد می کنیم.
وی در پایان از فعالیت 350 شرکت بازرسی فنی و 96 شرکت بازرسی کالا در حوزه استاندارد خبر داد و گفت: این شرکت های فعال در بخش خصوصی همکاران سازمان ملی استاندارد هستند و بازوی ما در اجرای وظائف محوله به شمار می روند.
رئیس سازمان ملی استاندارد امروز چهارشنبه به منظور بازدید از چند واحد تولیدی و بررسی وضعیت پوشش استاندارد کالاهای تولیدی در قزوین به این استان سفر کرده است.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:

402

کد خبر: 766556

وب گردی

وب گردی