نخستین رویداد کارآفرینی سلول بنیادی و پزشکی بازساختی  برگزار شد

نخستین استارت آپ ویکند سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور از با حضور جمعی از اساتید برتر این حوزه با استقبال بالای جوانان در شهر تبریز برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نخستین استارت آپ ویکند سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور با گرایش‌های علوم پایه از جمله زیست‌شناسی در تمام گرایش‌ها، فیزیک، شیمی و ریاضی در تبریز برگزار شد.

آغاز رویداد با سخنرانی و خیر مقدم محمد نوری (رییس رویداد) و محمد رضا رشیدی (معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز) رسمیت یافت.

در ادامه مدیر فناوری و تجاری سازی ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی سخنرانی خود را درمورد بازار و سلول های بنیادی ایراد کرد.

سپس ارائه ایده ها به مدت زمان 2 دقیقه برای هر ارائه دهنده توسط ایده پردازان انجام گرفت. پس از زمان کوتاهی برای استراحت رای گیری توسط تمامی افراد حاضر انجام شد و 10 ایده برتر از مجموع 30 ایده ارائه شده به مرحله تشکیل تیم ها راه یافتند.

در روز دوم رویداد 10 ایده برتر در قالب همفکر با افراد حاضر در رویداد بسته به نیازمندی جهت انجام ایده به تشکیل تیم از انواع تخصص ها پرداختند.

پس از تشکیل تیم ها ، سخنرانی در باب شاخص های کارآفرین مطرح شد. کار تیمی روی ایده ها آغاز شد و در طول این پروسه منتور هایی با تخصص متنوع در زمینه های سلول های بنیادی، بازاریابی، کسب و کار، مدیریت و غیره تیم ها را در جهت شکل گیری نظام مند همراهی کردند.

پس از چند ساعت تلاش تیمی بوم مدل کسب و کار درقالب کارگاه آموزشی که ارائه شد به تیم ها آموزش داده شد. در ادامه اصول ارائه توسط دکتر حسام زند حسامی (مدیر کل دفتر تجاری سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) برگزار شد و تیم ها ادامه کار خود را از سر گرفتند.

روز سوم با ادامه کار تیمی در کتابخانه مرکزی مرحله ی نهایی رویداد استار ت آپ آغاز شد که هرکدام از تیم ها کار خود را در قالب ارائه ای نهایی کردند. مراسم اختتامیه این رویداد در سالن شهید شایان مهر دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

پس از اتمام و تشکیل شورای داوری از 3 تیم برتر تیم اول با عنوان ایده MAPSA برنده جایزه 50 میلیون ریال، تیم دوم با عنوان ایده Hydrobrane برنده جایزه 30 میلیون ریال، تیم سوم با عنوان ایده Pulpstem برنده جایزه 20 میلیون ریال تقدیر شد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204/201

کد خبر: 766563

وب گردی

وب گردی