شبکه «جامعه و دانشگاه» فرصتی برای ایفای رسالت اجتماعی دانشجویان است

دکتر سید ضیا هاشمی،معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، گفت: احکام موضوع اتاق فکر استانی با عنوان شبکه «جامعه و دانشگاه» ابلاغ شده واین شبکه ، فرصتی برای ایفای رسالت اجتماعی دانشجویان است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر سید ضیا هاشمی در نشست سراسری مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشوردر دانشگاه مازندران اظهار داشت: وضعیت دانشگاه‌های کشورمان از حیث دینداری و سلامت اجتماعی به ایده‌آل‌ها نزدیک تر است و نسبت به دانشگاه‌های دیگر کشورها از آسیب های اجتماعی کمتری برخوردار است.

وی افزود: باید با استفاده از راه‌کارهای ایجابی از سرمایه‌های اجتماعی در دانشگاه بهره برد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه هر یک از دانشگاه‌ها به اندازه یک کشور ظرفیت دارد، گفت: اکنون دانشگاه‌ها با سه سال گذشته متفاوت شده و فضای تعاملی بین دانشجویان و استادان و نیز فعالیت‌های بخش عمرانی در دانشگاه بیشتر شده است.

هاشمی گفت: شبکه جامعه و دانشگاه» از جمله فعالیت‌هایی است که با نگاه به بیرون تلاش دارد تا دانشگاه ورود اجتماعی داشته و موجب پویش اجتماعی دانشگاه شود.

وی با بیان اینکه افق و چشم‌انداز معاونان و مدیران فرهنگی دانشگاه باید افق میان مدت و درازمدت داشته باشد، افزود: با آنکه اکنون در پایان چهارساله دولت تدبیر و امید قرار داریم، باید فعالیت های حوزه فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برای اثرگذاری بیشتر و مطلوب تر تداوم منطقی داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه ما بخشنامه‌ای را در حوزه برگزاری مناظره به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور ابلاغ کردیم، گفت: در این خصوص ستادهای استانی کاندیداها می توانند نمایندگان شان را به دانشگاه های مربوطه معرفی کنند.

وی افزود: از آنجا که دانشگاه طبیعتاً یک گروه مرجع است و جامعه نگاه به دانشگاه دارد، این مسئولیت اجتماعی دانشگاه الزام می‌کند تا در عرصه روشنگری و انتخاب منطقی کاندیداها به جامعه کمک کند.

هاشمی با بیان اینکه دانشگاه کانون تفکر جامعه است و برای همه حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی به عنوان مرجع محسوب می‌شود، عنوان کرد: یکی دیگر از بخشنامه‌های ارسالی این است که دانشگاه نباید ستاد انتخاباتی کاندیداها شود اما در زمینه آگاهی بخشی دانشگاه باید فعالیت کامل داشته باشد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204/201

کد خبر: 766620

وب گردی

وب گردی