گرانترین دانشگاههای دنیا کدامند؟

همه می‌دانیم که برخورداری از تحصیلات مناسب پرهزینه است. در شرایطی که همگان از آینده‌شان بیم دارند، داشتن مدرک علمی مناسب و معتبر می‌تواند تا حدود زیادی تضمین کننده آینده شغلی باشد. اما اعتبار همه دانشگاه‌ها برابر نیست و گزینه‌هایی برای افراد ثروتمند وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبسایت Alux، 10 مدرک دانشگاهی گران دنیا که اتفاقا همگی آنها در آمریکا ارائه می‌شوند، به ترتیب زیر است:

1. دانشگاه وسلین(Wesleyan)

دوره رشته فیلم شناسی در این دانشگاه سالانه 218 هزار و 370 دلار هزینه در بر دارد. این دانشگاه که در کنکتیکات واقع شده است در سال 1831 توسط کلیسا تاسیس شده است و دانشجویانش را به انجام فعالیت‌های بشردوستانه و خدمات داوطلبانه تشویق می‌کند و در این امر موفق نیز بوده است.

2. دانشگاه باکنل (bucknell)

برای تحصیل رشته بیوشیمی در این دانشگاه باید 219 هزار و 330 دلار پرداخت. این دانشگاه یک موسسه علوم انسانی است که در سال 1846 در پنسیلوانیا تاسیس شده است. تعداد رشته‌هایی که در این دانشگاه ارائه می‌شود نسبت به دیگر دانشگاه‌ها بیشتر است که بیش از 50 رشته اصلی و 60 زیرشاخه هستند. این دانشگاه دارای بیشترین فارغ التحصیل ورزشکار در کشور است. رشته بیوشیمی آینده شغلی بسیار خوبی دارد و تحصیل در این رشته می‌تواند بازدهی بالایی داشته باشد.

3. دانشگاه کانکتیکات (Connenticut)

هزینه تحصیل در رشته‌های موسیقی و تکنولوژی در این دانشگاه 219 هزار و 950 دلار است. این دانشگاه خصوصی علوم انسانی که در سال 1991 بازتاسیس شد، تا سال 1969 مخصوص بانوان بوده است. با وجود این که رشته اقتصاد این دانشگاه شناخته شده و معروف است اما رشته‌های موسیقی و تکنولوژی در این دانشگاه پرهزینه است.

4. دانشگاه وسار (Vassar)

تحصیل در رشته علوم رسانه در این دانشگاه 223 هزار و 525 دلار خرج دارد. دانشگاهی با وسعت 1000 هکتار واقع در نیویورک که قبلا دخترانه بوده است و الان قریب به 25 سال است که جزو برترین دانشگاه‌های آمریکاست.

5. دانشگاه بارد(Bard)

برای تحصیل در رشته موسیقی در این دانشگاه باید 271 هزار و 375 دلار بپردازید. این دانشگاه در سال 1860 با نام سنت‌استیون(St. Stephen ) تاسیس شد. اصولا تحصیل در این دانشگاه پرهزینه است اما رشته موسیقی از همه گران‌تر است.

6. دانشگاه سنت‌جان (St. John)

گرفتن مدرک علوم انسانی از این دانشگاه 308 هزار و 392 دلار هزینه دارد. این دانشگاه برخلاف دانشگاه وسار وسعت کمی دارد و در سال 1996 تاسیس شده است. این دانشگاه یک شعبه هم در سانتافه مکزیک دارد.

7. دانشگاه ترینیتی(Trinity)

رشته‌های علوم سیاسی اجتماعی و حقوق در این دانشگاه 308 هزار و 490 دلار هزینه دارد. این دانشگاه در سال 1823 تاسیس شده است و بعد از دانشگاه ییل(Yale) دومین دانشگاه قدیمی ایالت کانکتیکات است. دانشگاه ترینیتی هر ساله یک سوم متقاضیان را می‌پذیرد و در حال حاضر 2300 دانشجو دارد.

8. دانشگاه کلمبیا (Columbia)

317 هزار و 30 دلار برای تحصیل در رشته MBA در این دانشگاه باید پرداخت. دانشگاه کلمبیا که در منهتن نیویورک واقع است در سال 17544 تاسیس شده است و قدیمی ترین آموزشگاه عالی نیویورک و پنجمین دانشگاه قدیمی کشور آمریکاست. جالب است بدانید سه نفر از رئیس جمهورهای آمریکا به نام‌های تئودور روزولت، فرانکلین دلانو روزولت و باراک اوباما از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.

9. دانشگاه وندربیلت (Vanderbilt)

تحصیل در رشته حقوق و وکالت در این دانشگاه 375 هزار و 620 دلار هزینه دارد. وندربیلت یک موسسه پژوهشی در نسویل ایالت تنسی که در سال 1873 تاسیس شده است. تنها 12 درصد از متقاضیان هر ساله پذیرفته می‌شوند.

10. دانشگاه سارا لاورنس (Sarah Lawrence)

و بالاخره گران‌ترین و پرهزینه‌ترین مدرک دانشگاهی متعلق است به رشته‌های تاریخ و حقوق دانشگاه سارا لاورنس با هزینه‌ 402 هزار و 962 دلار. این دانشگاه تاثیرگذار در سال 1926 تاسیس شد و در ابتدا دخترانه بود تا اینکه در سال 1968 مختلط شد. موسس این دانشگاه آن را به یاد همسرش نام گذاری کرده است. گران‌ترین دانشگاه دنیا در نیویورک آمریکا قرار دارد. برای شروع به تحصیل در این دانشگاه یا باید فرزند خانواده‌ای میلیاردر باشید یا یکی از آن 65 درصدی باشید که از بورسیه برخوردارند.

کد خبر: 766724

وب گردی

وب گردی