نقش دولت دوازدهم در بهبود صنعت خودرو/مشکلات موجود در صنعت قطعه سازی

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: دولت جدید باید سیاست هایی را در راستای رفع مشکلات پیش رو اتخاذ کند و همچنین برنامه هایی را برای ایجاد مشوق های لازم در دست اجرا داشته باشد.

محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با ایسکانیوز تاثیر انتخابات ریاست جمهوری بر بازار خودرو را اینگونه بیان کرد: اتفاقات سیاسی در کشور بی تاثیر بر روند اقتصادی نیست، رییس جمهور منتخب شده سیاست هایی را برای کشور اتخاذ می کند که کل صنعت کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی درباره نقش دولت دوازدهم در بهبود صنعت قطعه سازی خودرو گفت: دولت جدید باید سیاست هایی را در راستای رفع مشکلات پیش رو اتخاذ کند و همچنین برنامه هایی را برای ایجاد مشوق های لازم در دست اجرا داشته باشد.
نجفی منش خاطرنشان کرد: صنعت قطعه سازی با مشکلاتی مانند مالیات بر ارزش افزوده، نقدینگی و تامین اجتماعی همراه است، همچنین صنعت خودروسازی هم با موانع قیمت گذاری خودرو و تامین نقدینگی روبرو است که امیدوار هستیم تا دولت جدید با برنامه های پیش رو مشکلات موجود را برطرف نماید.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به مشکلات موجود در صادرات خودرو اشاره و بیان کرد: موانعی در صادرات خودرو به خارج از کشور و اتصال قطعه سازان و خودروسازان به شبکه جهانی وجود دارد که در حال حاضر خودروسازها موفق به اتصال این شبکه بودند و قطعه سازان هم در حال تلاش های لازم جهت اتصال به شبکه جهانی هستند.
به گفته نجفی منش طی 3 ماه گذشته قراردادهای فنی با برخی از کشورهای خارجی منعقد شد که تاثیرات مثبتی را در صنعت قطعه سازی با خود به همراه داشت.
رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران گفت: قراردهای منغقد شده تاثیری در قیمت خودرو نداشت بلکه نرخ خودرو متاثر از عواملی مانند افزایش نرخ مواد اولیه، افزایش دستمزد و نیز سایر موارد است.
نجفی منش با تاکید بر تاثیر برجام در صنعت خودرو گفت: برجام با تاثیر زیادی را برای صنعت خودرو داشت، در این خصوص می توان گفت که برجام باعث ورود خودروسازان خارجی مانند پژو – سیتروئن شده است، همچنین فولکس واگن و رنو در حال اقدامات لازم برای ورود به ایران هستند که این عوامل ناشی از تاثیرات مثبت برجام در این صنعت بوده است.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 766733

وب گردی

وب گردی