انتشار گزیده اشعار احمدرضا احمدی  و تاسیس مدرسه ای  برای آموزش زبان فارسی در الجزایر

مدیر موسسه البیت گفت: تصمیم دارم مدرسه ای در الجزایر برای آموزش زبان فارسی تاسیس کنم و راههای همکاری در زمینه ترجمه و آموزش زبان فارسی را در الجزایر انجام دهم و این غنی بودن زبان فارسی را به مردم کشورم نشان بدهم.

ابوبکر زِمال مدیر موسسه البیت در گفت و گو با ایسکانیوز بیان کرد: تا به حال کتابی ننوشته ام ولی تصمیم دارم مدرسه ای را در الجزایر برای آموزش زبان فارسی تاسیس کنم و راههای همکاری در زمینه ترجمه و آموزش زبان فارسی را در الجزایر انجام دهم و این غنی بودن زبان فارسی را به مردم کشورم نشان بدهم زیرا رابطه بین ایران و الجزایر از نظر تاریخی فوق العاده غنی است و ما باید این غنی بودن را نشان دهیم. زیرا این غنا هم در شکل و هم در باطن وجود دارد و باید این قرابت فرهنگی بین ایران و الجزایر باید نشان داده شود.

این شاعر و روزنامه نگار الجزایری اظهار کرد: اولین بار است که به ایران می آیم و به فرهنگ ایران و زبان فارسی علاقه مند هستم و هدفم از حضور در نمایشگاه کتاب این است که راههای ایجاد و گسترش آموزش زبان فارسی را در الجزایر پیدا کنم تا مردم کشورم الجزایر، با ایران و فرهنگ مردمش آشنا شوند و در این رابطه تصویر منفی که از ایران در جهان عرب و بخصوص در کشور الجزایز وجود دارد را تغییر پیدا کند.

وی افزود: آزادی، روابط بین مردم، شفافیت در جامعه ایرانی و رابطه ای که بین مردم وجود دارد را می خواهم به مردم کشورم الجزایر نشان بدهم.

زمال ابراز کرد: در درجه اول می خواهم در گزارشی همه مواردی که در ایران دیده ام را بنویسم و تصویر خوبی از ایران و نویسندگان و شاعرانش و همه آنچه را که در اینجا وجود دارد به مردم الجزایر نشان بدهم تا این تصویر منفی از کشور ایران از بین برود.

این شاعر و روزنامه نگار الجزایری تصریح کرد: در رابطه با نشر در کشور من تلاش هایی وجود دارد و فعالیت هایی صورت گرفته ولی کم است. البته در الجزایر اقدام به چاپ کتاب مثنوی و گزیده ای از اشعار احمدرضا احمدی کرده ام و تمایل دارم ایرانیان نیز همان طور که من در زمینه تغییر تصویر منفی که از ایران در الجزایر وجود دارد همین تلاش را نسبت به معرفی الجزایر در ایران انجام دهند.

خبرنگار: بخشی پور/انتشار:سلیمی

502

کد خبر: 766747

وب گردی

وب گردی