پورشه قصد تولید شاسی بلند GT ندارد

بر خلاف تقاضای روز افزون مشتریان برای شاسی بلندهایسریع‌تر پورشه، مقامات این کمپانی می گویند که برنامه‌ای برای عرضه مدل‌های کاین و ماکان با نشان GT ندارند.

به گزارش ایسکانیوز، در مصاحبه با وب سایت کار اند درایور، آندراسپرونینگر، رئیس بخش توسعه مدل‌هایجاده‌ایGT گفته که مدل‌هایجاده‌ای این شاخه باید ارتباطی مستقیم با خودروهای مسابقه‌ای داشته باشند و هیچ کدام از دو مدل ماکان یا کاین این ارتباط را ندارند.

وی در بخشی از مصاحبه خود می‌گوید: "اعتبار یک مدلGT به طور کامل و مستقیم به مدل‌های مسابقه‌ای بستگی دارد. یک مشتری که مثلاً مدل GT3 را خریداری می‌کندمی‌داند که یک نسخه دیگر از خودروی او هر روز روی پیست بوده و در مسابقات مختلف شرکت می‌کند."

پرونینگر همچنین گفته که اگر پورشه قصد شرکت در رالی داکار با یکی از دو مدل ماکان یا کاین را داشته باشد، آن موقع می‌توان به فکر ارائه نسخه GT این دو خودرو بود.

وی در این مورد می‌گوید: "اگر ما قرار بود با ماکان یا کاین وارد مسابقات رالی داکار شویم، که در حال حاضر چنین برنامه‌ای نداریم؛ آن موقع می‌توانستیم این خودرو را طراحی و وارد مسابقات کنیم. آن موقع بود که من می‌توانستم دلیلی خوب برای طراحی و توسعه مدل GT این دو خودرو پیدا کنم. ولی این که فقط از نشان GT برای جذاب‌تر کردن کاین یا ماکان استفاده کنیم، از نظر من، کار درست و معتبری نخواهد بود. این کار فقط یک حیله بازاریابی می‌باشد، از نظر من این کار درست نیست."

خوشبختانه، دو مدل کاین و ماکان با نسخه‌های مختلفی که دارند، همین الان هم کار مشتری‌ها را برای انتخاب نسخه‌های پرفورمنس راحت کرده‌اند. پورشه همچنین نشان‌های توربو خود را روی هر دو مدل شاسی بلند ارائه کرده و گفته می‌شود در حال طراحی یک ماکان توربو اس می‌باشد که به عنوان برادر کوچک‌تر مدل فعلی کاین توربو اس وارد بازار خواهد شد.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 766767

وب گردی

وب گردی