صادرات بیش از 100 هزار تن محصولات شیلاتی

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به صادرات ۱۰۳ هزار تنی آبزیان در سال گذشته به کشورهای دیگر گفت: در سال گذشته این تولیدات به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر شده است.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی خلج در نشست خبری امروز (پنجشنبه) اظهار کرد: در بحث صادرات آبزیان در سالهای اخیر در کشور شاهد روند رو به رشدی بودیم که امیدوارم همچنان شاهد افزایش این موضوع باشیم.

یه گفته وی، در حوزه فرآورده های خام دامی نیز در حوزه صادرات اقدامات بسیار خوبی انجام شده و هم‌اکنون با کشورهای مختلف تعامل خوبی در حوزه صادرات برقرار کردیم که این به برکت اجرای برجام در کشور بوده باعث ایجاد تامل بین کشورهای دیگر شده است.

خلح با یادآوری اینکه در در حال حاضر بیش از گذشته درصد داروهای مورد نیاز دام و طیور در کشور تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: شکسته شدن تحریم‌ها در برخی موارد باعث شد ارتباط مستقیمی با کشورهای مختلف در تهیه مواد اولیه تولیدات دارو داشته باشیم که این کار در چند سال اخیر حرکت بی نظیری بوده است؛ به طوریکه در راستای تولید داروی با کیفیت در کشور توانستیم قدمهای خوبی برداریم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اشاره کرد: با وجود اینکه هنوز در کشور برخی داروها وارد می کنیم ولی در حوزه تولید دارو نیز در کشور به دستاوردهای خوبی به برکت اقدامات دولت تدبیر و امید رسیدایم

خلج در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته ۷۵۰۰ مجوز بهداشتی واردات کالا و ۴۰۰۰ مجوز ترانزیت کالا از سوی دامپزشکی کشور صادر شده است، خاطرنشان کرد: این درحالی است مهر و امضای سازمان دامپزشکی در ۱۸۰ کشور جهان اعتبار خوبی دارد.

وی با بیان اینکه سالانه ۷۶۰ میلیون قطعه طیور در کشتارگاه صنعتی کشور نظارت می‌شود، اضافه کرد: در سال گذشته بیش از هغت میلیون قطعه به دلیل عدم برخورداری از بهداشت ضبط شده است، در حالیکه این این رقم کمتر از یک درصد کل نظارت بازرسی به حساب می آید.

به گفته خلج، نظارت بر کشتارگاه های صنعتی دام سبک نیز از ۹ میلیون و ۶۷۰ هزار رأس در سال ۱۳۹۲ به ۱۲ میلیون و ۵۰۵ هزار رأس افزایش یافته است.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 766793

وب گردی

وب گردی