اختصاص بودجه یک میلیارد تومانی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز با بیان اینکه بودجه فرهنگی دانشگاه در سال ۹۵ بیش از یک میلیارد تومان بوده است،گفت: با توجه به نیاز دانشگاه و دانشجویان به برنامه‌های فرهنگی به‌دنبال افزایش بودجه فرهنگی و فضای فیزیکی مناسب در دانشگاه هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، سید حسین یوسفی با اشاره به ساختار فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز اظهار کرد: در حال حاضر 10 کانون فرهنگی و هنری از جمله کانون‌های تئاتر، شعر، هنرهای تجسمی، خط و نقاشی، مهدویت و خیریه در دانشگاه فعال هستند.

وی افزود: هر کدام از این کانون‌ها در حوزه خود، فعالیت‌های فرهنگی و هنری مختلفی را در دانشگاه انجام می‌دهند و از سوی دانشجویان استقبال مناسبی از فعالیت‌های این کانون‌ها شده است؛ به گونه‌ای که کانون تئاتر دانشگاه بیش از 200 عضو دارد.

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز ادامه داد: تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه بر اساس بخشنامه‌های ارسالی از سوی دانشگاه آزاد کشور انجام شده است و هیچ مانعی برای تشکیل کانون‌های جدید وجود ندارد. در صورت وجود درخواست از سوی دانشجویان برای تشکیل کانون‌های جدیدی نیز این درخواست‌ها بررسی می‌شود.

یوسفی با بیان اینکه در سال 95 بودجه فرهنگی دانشگاه بیش از یک میلیارد تومان بوده است، در خصوص هزینه‌کرد و خروجی این بودجه تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اهواز برنامه‌های مختلف فرهنگی برای دانشجویان برگزار می‌شود که به‌طور مثال درسال ۹۵ برگزاری کنگره شهدا حدود ۷۰ میلیون تومان، برنامه‌های بسیج دانشجویی حدود ۱۰۰ میلیون تومان و برنامه‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز هزینه زیادی داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز دانشگاه و دانشجویان به برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، از سازمان مرکزی درخواست افزایش بودجه در سال جدید را داشته‌ایم، اما هنوز میزان افزایش بودجه مشخص نشده است؛ البته تاکنون به تمام نهادها و افرادی که در دانشگاه مشغول فعالیت‌های فرهنگی هستند، بودجه مناسبی اعطا شده است.

مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز درباره مشکلات موجود در این دانشگاه بر سر راه فعالیت‌های فرهنگی، گفت: البته برخی مشکلات در این حوزه وجود دارد که مربوط به کمبود فضای فیزیکی در دانشگاه است و به‌دنبال رفع این مشکل هستیم.

یوسفی در خصوص فعالیت نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی دانشگاه سه نشریه، تشکل‌های سیاسی دانشجویی دو نشریه و بسیج دانشجویی نیز یک نشریه دارند که تمام این نشریات هم‌اکنون فعال هستند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 766874

وب گردی

وب گردی