برقراری خط هوایی مستقیم تهران به مادرید

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواستار برقراری خط هوایی مستقیم تهران به مادرید شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، مرتضی رحمانی موحد دردیداربا«ماتیلده پاستورا» معاون امورگردشگری کشوراسپانیا با اشاره به روابط خوب و سفرهای مقامات ارشد دوکشور به ویژه درحوزه گردشگری دردیدار روسای سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری به اسپانیا درسال 2014 و سفر متقابل همتای اسپانیای در 2015 میلادی، سطح روابط گردشگری دو کشور را خوب و مثبت ارزیابی کرد.
وی همچنین بر اهمیت توسعه همکاریهای گردشگری دو کشور و نیز برگزاری دور دوم کمیته فنی گردشگری تاکید که با موافقت طرف اسپانیایی مواجه گردید
در این ملاقات همچنین رحمانی موحد خواستار تسهیل در صدور روادید گردشگران و برقراری خط هوایی مستقیم تهران به مادرید شد و افتتاح خط هوایی تهران به بارسلونا در ماه های آینده سال جاری را از اقدامات طرف ایرانی در توسعه همکاریهای گردشگری برشمرد و بر تلاش طرف اسپانیایی برای توسعه امکانات و خدمات تاکید کرد.
«ماتیلدو پاستورا» نیز با اشاره به ظرفیت بالای ایران و تاکید برگسترش روابط طرفین، با توجه به روابط خوب ایران با اتحادیه اروپا، خواستار ارتقای در روابط خوب دو کشور و افزایش نقش سرمایه گذاران اسپانیایی در زیرساخت های در حال توسعه ایران شد.
وی با اشاره به تکمیل پروژه ساخت هتل توسط شرکت های اسپانیایی از علاقه شخصی خود برای سفر به ایران و بازدید از شهرهای ایران به ویژه اصفهان خبر داد.
همچنین در این دیدار سفر نمایندگان رسانه ها و تورگردانان اسپانیایی در قالب تور آشناسازی و با هدف توسعه روابط دوجانبه گردشگری مورد توافق قرار گرفت.

دیدار معاون گردشگری با دبیر کل UNWTO در مادرید
مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان که برای شرکت در صد و پنجمین نشست شورای اجرایی سازمان جهانی گردشگری به مادرید ، مقر این سازمان سفر کرده است، با طالب رفاعی، دبیر کل unwto ملاقات و گفت و گو کرد.
در این دیدار، رفاعی ضمن تشکر از حضور فعال جمهوری اسلامی ایران در نشست ها و برنامه های مختلف سازمان از ایران درخواست کرد، بطور فعال درجریان انتخاب دبیرکل جدید با در نظر گرفتن مصالح کشورمان و در راستای اجرای برنامه های توسعه گردشگری بین المللی کشور مشارکت و تصمیم گیری کند.
‎رحمانی موحد با اشاره به همکاری های شکل گرفته میان سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با سازمان جهانی گردشگری طی چهار سال اخیر درخواست کرد عضویت ایران در شورای اجرایی آن سازمان برای دوره چهار ساله بعدی ، مورد تایید و حمایت دبیرکل قرار گیرد.
همچنین در ادامه ‎طالب رفاعی ضمن بااهمیت خواندن نقش و مشارکت ایران در همکاری مستمر با سازمان جهانی گردشگری بر اهمیت حمایت از درخواست ایران، درحضور فعال کشورمان در مجامع بین المللی گردشگری و تاثیر آن بر رشد روابط گردشگری کشورمان تاکید کرد.
همچنین دبیرکل سازمان ، آمادگی دبیرخانه را جهت ارایه مشورت ها و کمک های فنی تخصصی برای تهیه سند برنامه جامع گردشگری کشورمان اعلام کرد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:آرش محمدی

703

کد خبر: 766895

وب گردی

وب گردی