آژانس بین المللی انرژی در پیش بینی خود از رشد مصرف نفت بازنگری می‌کند

پس از آنکه هند و چین اخیرا سیگنال هایی را مبنی بر تغییر سیاست هایشان به نفع استفاده از خودروهای برقی جایگزین ارسال کرده اند، آژانس بین المللی انرژی قصد دارد در پیش بینی های خود از میزان مصرف نفت و رشد خودروهای برقی بازنگری کند.

به گزارش ایسکانیوز؛ آژانس بین المللی انرژی در گزارش قبلی خود که در نوامبر 2016 منتشر شد پیش بینی کرده بود که تقاضا برای نفت تا سال 20400 میلادی افزایش یابد.

اما پس از آنکه دو بازار مهم نفت جهان یعنی چین و هند اعلام کردند که ممکن است اقداماتی ضربتی را برای کاهش مصرف بنزین در دستور کار قرار دهند، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرده که نیازمند بازنگری در پیش بینی های قبلی است.

سخنگوی آژانس بین المللی انرژی در این باره گفت: «ما تحلیل هایمان در مورد ضریب نفوذ آینده خودروهای برقی را بر مبنای این سیگنال ها در گزارش چشم انداز انرژی جهان 2017 مورد بازنگری قرار خواهیم داد. این گزارش قرار است روز 14 نوامبر منتشر شود.»

دولت چین در «نقشه راه» خود که در ماه آوریل منتشر شد اعلام کرد که قصد دارد که میزان خودروهای استفاده کننده از سوخت های جایگزین را تا سال 2025 میلادی به حداقل یک پنجم میزان فروش سالانه 35 میلیون دستگاه خودروی فروخته شده در این کشور برساند.

به گفته منابع دولتی و صنعتی، هند هم در حال بررسی اقدامات ضربتی تری است و یک اندیشکده پرنفوذ دولتی در حال آماده سازی گزارشی در حمایت از برقی کردن همه خودروهای این کشور تا سال 2032 میلادی است.

آژانس بین المللی انرژی گفته: «حرکت های سیاستگذاری پرشتاب تری در حمایت از خودروهای برقی به ویژه در کشورهای چین و هند مشاهده شده است.»

بر اساس آمارهای آژانس بین المللی انرژی، چین و هند در حال حاضر 11 و 2 درصد از کل تقاضای بنزین جهان را به خود اختصاص داده اند.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 766899

وب گردی

وب گردی