52 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مناطق مرزی کرمانشاه مجهز به آبیاری مکانیزه شدند

به همت دولت یازدهم در اراضی کشاورزی مناطق مرزی استان کرمانشاه انقلابی برای تجهیز 52 هزار هکتار از اراضی این مناطق به شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی با 900 میلیارد تومان اعتبار در حال وقوع است.

به گزارش ایسکانیوز؛ با پیگیری دولت یازدهم و در راستای مهار آب‌های مرزی و بهره‌برداری از منابع آب استحصالی با اختصاص اعتباری بالغ‌بر 900 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی؛ تا پایان سال 97 بیش از 522 هزار هکتار از اراضی مرزی استان به شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی مجهز خواهند شد.

با حمایت عملی دولت یازدهم و از ابتدای این دولت باهدف استفاده مناسب از آب در زمین‌های کشاورزی آبی، مصرف بهینه از آب ذخیره‌شده در سدهای جدیدالاحداث، بهره‌برداری مناسب از رودخانه‌ها و آب‌های زیرزمینی، مهار آب‌های مرزی و... عملیات اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سطح 52 هزار هکتار از اراضی استان آغازشده و تاکنون بیش از 15 هزار هکتار از اراضی مرزی شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی با جذب بیش از 250 میلیارد تومان تکمیل و آماده بهره‌برداری بوده و مابقی در سطح یعنی 37 هزار هکتار در دست اجرا است که پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا پایان سال 1397 به‌صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده:آرش محمدی

402

کد خبر: 766939

وب گردی

وب گردی