تشکیل مجمع خیرین و راه اندازی شبکه کمک به نیازمندان در سازمان داوطلبان

سرپرست داوطلبان جمعیت هلال احمر از تشکیل مجمع خیرین در هلال احمر و راه اندازی شبکه کمک به نیازمندان در این سازمان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رضا اندام سرپرست داوطلبان جمعیت هلال احمر؛ درباره رویکرد سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: سازمان داوطلبان با هدف کمک به سازمان های مردم نهاد در راستای کمک به نیازمندان به وجود آمده است و مسئولان جمعیت هلال احمر کشور پایه فعالیت این نهاد را از اوایل سال 96 بنیان گذاری کرده اند و با توجه به مصوبه برنامه 5 ساله احکامی را جهت اجرا به سازمان داوطلبان واگذار کرده اند که طبق تکلیف باید انجام پذیرد.

وی در ادامه افزود: باید گفت رویکردهای این سازمان در برنامه 5 ساله دوم را می توان به 2 بخش مهم تقسیم کرد که به عرصه خیرین می‌توان اشاره کرد که در راستای جلب مشارکت خیرین تلاش می کند.

سرپرست داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: رویکرد دوم این سازمان این است که به سازمان های غیردولتی کمک شود، در واقع سازمان داوطلبان پل ارتباطی بین نیازمندان و افراد توانمند است و ما باید این پل ارتباطی را مستحکم کنیم.

سرپرست سازمان داوطلبان تصریح کرد: به زودی قرار است مجمع خیرین با هدف ساماندهی خیرین راه اندازی شود و به دنبال تنظیم اساسنامه آن هستیم که به زودی این اتفاق مهم رخ می دهد.

وی بیان کرد: همچنین قرار است در راستای جذب کمک های مردمی دو اقدام صورت گیرد، یکی این که کمک های نقدی جمع آوری و دوم کمک های غیر نقدی و معنوی را سازماندهی کنیم.

اندام با اشاره به ساماندهی خیرین به عنوان اهداف سازمان گفت: در این راستا سعی می شود شبکه های مختلفی به منظور کمک رسانی به محرومان و مستضعفان تشکیل شود که هدف و خروجی کار این است که سرمایه های اجتماعی را افزایش دهیم.

سرپرست سازمان داوطلبان تاکیدکرد: دو مولفه نیز در برنامه های سازمان لحاظ می شود و این که مشارکت داوطلبان در امور مربوط به مردم همانند حضور پای صندوق های اخذ آرا است و دوم این که سازماندهی مردم و داوطلبان است.

وی در پایان یاد آور شد: امیدوارم که بتوانیم با عملکرد رو به جلو سعی در کمک به خیرین که جزء اهداف این نهاد است را جامه عمل بخشیم .

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:آرش محمدی

703

کد خبر: 766944

وب گردی

وب گردی