برنامه‌ریزی برای توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و اسپانیا

مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشورمان، روز گذشته پنجشنبه 21 اردیبهشت 96، با خانم ماتیلده پاستورا معاون امور گردشگری اسپانیا در وزارت تجارت و گردشگری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به‌گزارش ایسکانیوز به نقل از از روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، معاون گردشگری در این دیدار با اشاره به روابط خوب و سفرهای مقامات ارشد دو کشور به‌ویژه در حوزه گردشگری و سفر مقامات میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایران به اسپانیا در سال ۲۰۱۴ و سفر متقابل وزیر گردشگری اسپانیا در ۲۰۱۵، سطح روابط گردشگری ایران و اسپانیا را خوب و مثبت ارزیابی کرد.

ماتیلده پاستورا در این دیدار، با اشاره به یادداشت تفاهم دوجانبه امضاشده در سال ۲۰۰۲، خواستار اصلاح و اجرای تفاهمات دو کشور در این زمینه شد.

رحمانی‌موحد نیز بر اهمیت توسعه همکاری‌های گردشگری دو کشور و نیز برگزاری دور دوم کمیته فنی گردشگری تأکید کرد که با موافقت طرف اسپانیایی مواجه شد.

معاون گردشگری کشورمان همچنین در این ملاقات خواستار تسهیل در صدور روادید گردشگران و برقراری خط هوایی مستقیم تهران به مادرید شد و افتتاح خط هوایی تهران به بارسلونا را در ماه ژوئن سال جاری میلادی از اقدامات طرف ایرانی در توسعه همکاری‌های گردشگری برشمرد و بر تلاش طرف اسپانیایی برای توسعه امکانات و خدمات تأکید کرد.

معاون امور گردشگری اسپانیا نیز، با اشاره به ظرفیت‌های بسیار ایران و روابط خوب کشورمان با اتحادیه اروپا، بر گسترش روابط طرفین تأکید کرد و خواستار ارتقای این روابط خوب در میان دو کشور و افزایش نقش سرمایه‌گذاران اسپانیایی در زیرساخت‌های درحال توسعه ایران شد.

پاستورا، با اشاره به تکمیل پروژه ساخت هتل به‌دست شرکت‌های اسپانیایی، از علاقه شخصی‌اش برای سفر به ایران و بازدید از شهرهای ایران، به‌ویژه اصفهان، نیز خبر داد.

همچنین در این دیدار، برنامه سفر نمایندگان رسانه‌ها و تورگردانان اسپانیایی در قالب تور آشناسازی با ایران و با هدف توسعه روابط دوجانبه گردشگری مورد توافق قرار گرفت.

دریافت کننده: بخشی پور/

502

کد خبر: 766951

وب گردی

وب گردی