فضاهای آموزشی دانشگاه‌های فرهنگیان کشور استاندارد نیست

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: فضاهای آموزشی دانشگاه‌های فرهنگیان کشور مناسب و استاندارد نیست.

به گزارش ایسکانیوز، محمود مهرمحمدی در نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی اظهارکرد: با توجه به اینکه راه اندازی دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور بر روی کاغذ و به صورت ضربتی انجام شده، بنابراین فضاهای آموزشی آن مناسب و ازاستاندارد لازم برخوردار نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر فضاهای آموزشی این دانشگاه در مدارس برپا می‌شود، که این مهم در شان و منزلت دانشجویان و معلمان آینده کشور نبوده بنابراین باید در این حوزه تدابیر لازم اندیشیده شود.

مهر محمدی افزود: مقرر است طی 10 سال آینده مشکلات کمبود فضاهای آموزشی، امکانات و تجهیزات و استاد مرتفع شود که تحقق این امر مشارکت همه سازمان ها را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط دانشگاه فرهنگیان کشور را خوب ارزیابی نمی‌کنم، یادآورشد: باید همه مسئولان امر در راستای فراهم سازی شرایط مناسب در این دانشگاه بیش از پیش تلاش کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه باید مراکز تربیت معلم و پردیس ها توسعه کیفی یابند، خاطرنشان کرد: باید کیفیت آموزش در مراکز دانشگاهی را ارتقاء دهیم زیرا این دانشجویان معلمان آینده‌ساز کشور بوده و مسئولیت آموزش و تربیت فرزندان این سرزمین را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه نباید فعالیت های فرهنگی و هنری در این دانشگاه به فراموشی سپرده شود، افزود: باید انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در کنار امور آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

مهر محمدی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور بودجه عمرانی ندارد،یادآورشد: هر گونه تجهیز و ساخت و سازها در این دانشگاه با استفاده از اعتبارات استانی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیاندر پایان سخنانش خاطرنشان کرد: تحقق بیانات مقام معظم رهبری درخصوص این دانشگاه به صورت جدی در دستور کار قرار دارد، بنابراین باید برای بهینه سازی زیرساخت های این نوع مراکز آموزش عالی تلاش کنیم.

استاندار خراسان‌شمالی نیز در این نشست با اشاره به پروژه‌های ناتمام این دانشگاه، اظهارکرد: باید مشکلات و کمبودهای دانشگاه فرهنگیان با تعامل مدیران و همفکری آنان مرتفع شود.

محمدرضا صالحی ادامه داد: به منظور تکمیل پروژه نیمه تمام دانشگاه فرهنگیان استان اعتبار ملی اختصاص نیافته است، بنابراین نیاز است تا از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اعتبارات لازم به منظور پیشرفت پروژه تخصیص یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه طولانی شدن روند احداث پروژه ها از بین رفتن سرمایه ملی را در پی دارد بنابراین نباید هدف این باشد که اتمام پروژه به نام فردی رقم بخورد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 767024

وب گردی

وب گردی