باغ های تهران تقریباً از بین رفته است

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که متاسفانه موجودی باغ های تهران دیگر از بین رفته است، گفت: با مصوبات دولت تلاش می کنیم مانع از بین رفتن اندک باغ های باقیمانده به عنوان ریه های شهر شویم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اطلاعات، متصدی با اشاره به این که مدیریت شهری تهران از استانداردهای جهانی عقب تر است، در پاسخ به این سئوال که آیا قرار نیست سازمان حفاظت محیط زیست و دولت برای حفظ اندک باغ های باقیمانده در تهران راهکاری پیدا کنند و مانع از اقدام شهرداری در تبدیل باغات به برج شوند، گفت: با این که مطابق قانون باید در باغ های شهر ۳۰ درصد بنا ساخته می شد و ۷۰ درصد به صورت فضای سبز باقی می ماند اما متاسفانه پیش از این دولت اتفاق عجیبی در کمیسیون ماده ۵ می افتاد و آن این که مجوز می دادند که ۹۰ – ۸۰ درصد سطح زمین باغ به زیر ساخت و ساز برود. یعنی به عبارتی برویم درخت را در سیمان بکاریم و عملا این اتفاق باغ های شهر را نابود کرد. خوشبختانه در این دولت و در کمیسیون ماده ۵ به هیچ وجه اجازه نداده ایم که آن ۷۰ درصد باغ ها به مسکونی
تبدیل شود.
وی گفت: امیدوارم در انتخابات شورای شهر کاندیداها به این موضوع توجه کنند که مدیریت شهری بستر زندگی را فراهم می کند و باید یکی از مهمترین اهداف آنها رسیدگی به امور محیط زیست و حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی در محدوده شهرها و روستاها برای داشتن یک زندگی بهتر باشد.
دکتر متصدی درباره کاستی های بخش حمل و نقل عمومی پایتخت خاطرنشان کرد: در شهرهایی مانند توکیو، مکزیکوسیتی و لندن که از آلودگی رها شده اند، بحث حمل ونقل عمومی از جمله موارد مهمی بود که در دستور کار شهرداران آنها قرار گرفت و در نهایت با توسعه این نوع از حمل ونقل میل به سفر با خودرو شخصی را
کاهش دادند.
وی افزود: در تهران علاوه بر کامل نبودن زنجیره حمل و نقل عمومی به عنوان سخت افزار، برنامه ریزی برای حرکت منظم از جمله در اتوبوس‌ها را به عنوان نرم افزار نداریم ،به گونه‌ای که در خیابان های اصلی شهر گاهی شاهد زنجیره‌ای از اتوبوس ها هستیم و گاه تا دقایقی از وجود آنها خبری نیست.
متصدی تصریح کرد: با توجه به تامین بودجه شهرداری توسط مردم پس آنها حق دارند هوای سالم تنفس کنند و سیستم حمل ونقل خوب و زندگی راحت تر داشته باشند، بنابراین اگر درآمدی کسب می شود باید اولویت اول حمل و نقل باشد و شهرداری ها باید دو سوم بودجه خود را در این راه صرف کنند زیرا اولویت و توقع شهروندان این است، اما در تهران می بینیم که این موضوع اتفاق نیفتاده است.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: وقتی مرور می کنیم، می بینیم شهرداری از بودجه کافی برخوردار است. پس به این نتیجه می رسیم که مدیران شهری تفکر مناسب ندارند و به فکر رفاه شهروندان نبوده اند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 767101

وب گردی

وب گردی