طحانی:  با برنامه ریزی اقتصادی بازار سرمایه هم رشد می کند/بورس نیاز به برنامه مجزا ندارد

کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورتی که دولت جدید به صورت عملیاتی به وضعیت اقتصاد کشور بپردازد به طور قطع به نفع بازار سرمایه خواهد بود و تاثیرات مثبتی را در روند این بازار ایجاد می کند.

مهدی طحانی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت کنونی بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه در آستانه ایام انتخابات قرار داریم اما این امر تاثیر چندانی را در روند معاملات بازار سرمایه ایجاد نکرده و اکنون بازار در حال طی کردن روال عادی خود است.

وی با اشاره به نزدیک شدن فصل برگزاری مجامع در بازار سرمایه افزود: به دلیل نزدیک شدن برگزاری مجامع برخی شرکت ها رشد قیمتی در سهام مورد نظر خود ایجاد کردند و در این خصوص می توان گفت که شرکت هایی مانند خودروسازی و پالایشگاه به دلیل مشخص بودن میزان تولید و فروش محصولات خود در این ایام با نوسان قیمتی روبرو خواهند شد.

طحانی نقش دولت دوازدهم در بهبود روند معاملات بازار سرمایه و جذب سرمایه گذاران خارجی را اینگونه بیان کرد: در صورتی که دولت جدید به صورت عملیاتی به وضعیت اقتصاد کشور بپردازد به طور قطع به نفع بازار سرمایه خواهد بود و تاثیرات مثبتی را در روند این بازار ایجاد می کند بنابراین لزومی برای اتخاذ سیاست های لازم برای بازار سرمایه نیست بلکه اگر به صورت کلی به وضعیت اقتصاد کشور پرداخته شود تاثیر آن در بورس انعکاس پیدا می کند.

کارشناس بازار سرمایه به صنایع برتر از ابتدای سال جاری اشاره و اظهار کرد: با توجه به وضعیت کنونی بازار و نرخ دلار صنایعی مانند خودرو و پالایشگاه بازدهی مناسبی را برای سرمایه گذاران با خود به همراه دارد اما در صورت افزایش نرخ دلار صنایعی مانند پتروشیمی و فلزات روند مثبتی را در بازار طی خواهند کرد.

خبرنگار: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:آرش محمدی

کد خبر: 767178

وب گردی

وب گردی