خانواده ها مراعات کنند/خاموش کردن یک لامپ،کاهش تولید30 کیلوگرمی دی اکسید کربن

کاهش مصرف انرژی این روزها به موضوعی جدی تبدیل شده است و استفاده درست از وسایل الکتریکی در منزل می تواند یکی از راههای کاهش مصرف در انرژی باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زیست آنلاین، حمید طزری کارشناس انرژی در وزارت نیرو می گوید : مصرف بیش از حد انرژی و فعالیت بیش از اندازه نیروگاهها و کارخانجات یکی از مهمترین دلایل گرم شدن زمین به حساب می آید اما کاهش مصرف سوخت نه تنها کمک می کند که میزان رقمی که در قبض آب و برق که برای شما می آید کاهش پیدا کند ،بلکه می تواند تاثیر چشمگیری در محیط زیست اطرافمان داشته باشد. آنچه که کارشناسان بر آن تاکید دارند این است که گرم شدن کره زمین و تغییرات اقلیمی یک تهدید جدی برای بشر به حساب می آید و تلاش برای کاهش مصرف انرژی باید از خانه ها آغاز شود .با تغییر کوچکی در خانه و محل کار می توان تاثیر هر چند کوچکی در کاهش آلودگی و گرم شدن هوا و کاهش مصرف انرژی داشت که همین تغییرات کوچک اگر در همه جا اتفاق بیفتد می تواند تحول بزرگی را در کاهش مصرف انرژی همراه داشته باشد.
این کارشناس در حوزه انرژی در ادامه می گوید : تغییر مصرف از خانه باید شروع شود سعی کنید اگر طرفدار نو هستید کافی است پرده ها را کنار بزنید و یا میز کارتان را زیر پنجره قرار دهید همین کافی است تا با خاموش کردن یک لامپ 30 کیلوگرم دی اکسید کربن کمتر به طبیعت وارد کنید و این یعنی یک گام به سمت کاهش مصرف انرژی و کاهش آلودگی هوا برداشته اید.
طزری در ادامه می گوید : گاهی نکته کوچک که اصلا به چشم نمی آید می تواند تاثیر زیادی بر روی مصرف انرژی دارد . همین مانیتورهایی که گاهی تمام وقت روشن هستند نیز عاملی برای افزایش مصرف انرژی می شوند . کامپیوترهای کهنه مصرف بالاتری نسبت به کامپیوترهای جدید دارند و اگر امکان تعویض سیستم دارید حتما این کار را انجام دهید .اگر هم نه که برخی از گزینه ها را مثل screen saver را حدف کنید تا اتلاف انرژیتان دو برابر کاهش پیدا کند
وی در ادامه می گوید: این روزها بحث انرژی های سبز موضوعی همه گیر شده است و کم کم بیشتر مردم حتی اگر از این انرژی ها استفاده نکنند نام آن را شنیده اند. در واقع می توان گفت انرژی سبز راهی برای کاهش مصرف انرژی در خانه و اداره و استفاده از برق تجدید پذیر است و اگر توان آن را دارید ،حتما از این آپشن استفاده کنید.
این کارشناس در ادامه می گوید : یکی از مواردی که سبب می شود انرژی در خانه و محل زندگی به مقدار زیادی هدر برود روشن گذاشتن وسایل برقی است اگر عادت کنیم که بعد از استفاده وسایل برقی آنها را خاموش کنیم می توانیم در این زمینه صرفه جویی زیادی انجام دهیم و نه تنها پول کمتری برای هزینه برق خواهیم داد بلکه میزان زیادی از مصرف را کاهش داده ایم . تا می توانید وسایل الکتریکی که به ندرت استفاده می کنید را از برق بکشید تا به این طریق این شما نباشید که مصرف انرژی در کره زمین را افزایش داده اید .
وی در ادامه با اشاره به برچسب مصرف انرژی که این روزها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد ،می گوید: در سالهای اخیر موضوعی به نام برچسب انرژی مطرح شده است که روی وسایل برقی زده می شود این برچسب میزان مصرف وسیله ای را که خریده اید را به شما نشان می دهد و بیشتر یخچال ها این برچسب را روی خودشان دارند .در بیشتر موارد توصیه می شود که سعی کنید دمای یخچالتان را بین 38-42 درجه فارنهایت نگه داید و دمای فریزر را هم روی 0-5 قرار دهید تا بتوانید اتلاف انرژی را کاهش دهید. پختن غذا در ظرف های کوچکتر و استفاده از ماشین ظرفشویی از دیگر مواردی است که می تواند مصرف انرژی را در خانه شما کاهش دهد،شستن لباس ها با لباسشویی که با آب سرد هم لباسهایتان را می شوید برای شما به صرفه تر است و اتلاف انرژی را کاهش می دهد .اگر واقعا قصد دارید مصرف انرژی را کاهش دهید و وجدان خودتان را راحت کنید نیز شکاف بین درها و پنجره ه و د ریچه کولر را در فصل سرد بگیرد تا سهمتان را در کاهش انرژی ادا کرده باشید.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 767202

وب گردی

وب گردی