٥٢ درصد تخلفات رانندگی درون شهری با دوربین کنترل ‌شد

رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: ٥٢ درصد تخلفات رانندگی در معابر درون شهری در سال گذشته به وسیله دوربین های هوشمند، رصد، پایش و ثبت شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس راهور، سرهنگ احمد کرمی اسد افزود: ١٢ درصد تخلفات رانندگی در معابر برون شهری نیز طی سال گذشته از طریق همین دوربین های هوشمند رصد شد.
کرمی اسد ،گفت: استان هایی که طی سال ٩٥ بیشترین استفاده از دوربین های هوشمند را داشته اند به ترتیب، تهران، قم، اصفهان، فارس و خراسان رضوی گزارش شدند.
رئیس مرکز اجراییات پلیس گفت: در معابر درون شهری، همچنان رتبه اول ثبت تخلفات به وسیله دوربین به تهران می رسد که دلیل آن شمار بیشتر دوربین‌ها در این استان است.
وی اضافه کرد: بعد از تهران، استان های خراسان رضوی و اصفهان در رتبه‌های بعدی کنترل تخلفات به وسیله دوربین‌ها قرار دارند که دلیل آن توسعه تجهیزات هوشمند دوربین ها در کلانشهرهاست.

کاهش تخلف حادثه‌ساز در جاده
رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور نیروی انتظامی اضافه کرد:به دلیل توسعه تجهیزات ثبت تخلفات از جمله دوربین ها در داخل شهرها میزان تخلفات حادثه ساز درون شهری در سال ٩٥، چهار درصد رشد داشت.
سرهنگ کرمی اسد، خاطرنشان کرد: این میزان رشد ، دلیل بر این نیست که تخلفات حادثه ساز در بین رانندگان بیشتر شده است بلکه به دلیل توسعه تجهیزات ثبت تخلفات، شاهد افزایش هستیم.
وی در خصوص تخلف های حادثه ساز گفت: همکاران اخطاریه نویس و کارشناسان متخصص برخورد با تخلفات، ٢٠ تخلف را مهم تر از بقیه در نظر گرفته اند که این تخلفات در حوزه پلیس راهور به تخلفات حادثه ساز معروف شده است و شامل نمره منفی می شود.
کرمی اسد، ادامه داد: در مدت سال ٩٥ برخورد با تخلفات حادثه آفرین جاده ها، سه درصد کمتر شده است که این موضوع نیز به معنای این نیست که کنترل و نظارت پلیس نسبت به تخلفات حادثه ساز رانندگان کمتر شده است بلکه رانندگان در جاده ها نسبت به این نوع تخلفات حساس تر و کمتر مرتکب این نوع تخلفات شده اند.
رئیس مرکز اجراییات پلیس راهور نیروی انتظامی اضافه کرد: آمار کلی سال ٩٥ نشان می دهد، از نظر فراوانی برخورد با تخلفات حادثه ساز برون شهری، رتبه اول متعلق به شمال استان فارس است.
سرهنگ کرمی اسد ادامه داد: استان خوزستان، خراسان رضوی،گیلان و آذربایجان غربی نیز به ترتیب در مقام های دوم، سوم،چهارم و پنجم تخلفات حادثه ساز حوزه جاده ها در سال گذشته قرار گرفته اند.
سرهنگ کرمی اسد، افزود: استان هایی که بیشترین برخورد و کنترل تخلفات حادثه ساز درون شهری طی سال ٩٥ در آنها وجود داشته است به ترتیب، تهران بزرگ، خراسان رضوی، خوزستان، فارس و البرز هستند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 767220

وب گردی

وب گردی