تهران ایسکانیوز: پرسپولیسی‌ها روز عجیبی را پشت سر می‌گذارند. مدیرعامل و سرمربی این تیم برکنار شدند و منتقمی و درخشان جای آن‌ها گرفتند.

تمرین این تیم در ورزشگاه درفشی‌فر جو ناآرامی داشت. هواداران علیه رییس هیات مدیره شعار می‌دادند و یگان ویژه در درفشی‌فر مستقر بود.

ایسکانیوز اتفاقات باشگاه پرسپولیس را لحظه به لحظه گزارش می‌دهد.

=====================================================


قرار بعدی، فردا صبح!

علی دایی با افشین پیروانی و دیگر دستیارانش قرار گذاشت فردا صبح به درفشی‌فر بیایند و پرسپولیس را تمرین بدهند. دایی اعتقاد دارد نامه منتقمی قانونی نیست و او همچنان سرمربی پرسپولیس محسوب می‌شود. دایی و دستیارانش در صورتی نگرفتن نامه اخراج، فردا لباس عوض می‌کنند و تمرین تیم را به عنوان کادرفنی مدیریت می‌کنند.

سیاسی: فردا درخشان تیم را تمرین می‌دهد

رئیس هیات مدیره پرسپولیس جواب تهدید دایی را داد. او به خبرنگاران گفت نامه برکناری دایی زده شده و از فردا درخشان تیم را تمرین می‌دهد.

تجمع هواداران مقابل درب درفشی‌فر

هوادارانی که توسط یگان ویژه از درفشی‌فر خارج شدند، مقابل درب ورودی ورزشگاه تجمع کرده و علیه سیاسی شعار می‌دهند. تعداد آن‌ها بیشتر از هزار نفر است.

یگان ویژه هواداران را تخلیه کرد

نیروهای یگان ویژه که از ابتدای شروع تمرین در درفشی‌فر حضور داشتند، هواداران را از ورزشگاه خارج کردند. آن‌ها از خبرنگاران هم خواستند محل را تخلیه کنند و با خروج هواداران تمرین امروز تعطیل شد.

دایی روی نیمکت پرسپولیس؟


علی دایی به سیاسی پیغام داده اگر اخراجش نکنند، به نشست مطبوعاتی بازی با نفت مسجد سلیمان می‌رود و جمعه هم روی نیمکت این تیم می‌نشیند. دایی با حکم اخراج می‌تواند تمام مبلغ قراردادش را از پرسپولیس بگیرد. او جواب درخشان که گفته بود پرسپولیس مشکل فنی داشته را هم داد: «درخشان اگر فوتبال می‌فهمید پیکان، شاهین و داماش را درست می‌کرد. بعد بیاید در مورد پرسپولیس حرف بزند.»


دایی: تا ریال آخر حق و حقوقم را می‌گیرم


خبرنگاری از دایی پرسید شاید دلیل تاخیر در حکم اخراج و برخورد نامناسب هیات مدیره، تلاش آن‌ها برای مجبور کردن شما به استعفا باشد. دایی هم در جواب گفت استعفا نمی‌دهد و تا ریال آخر قراردادش را می‌گیرد: «کسی که سه باشگاه را همزمان اداره می‌کند، باید بتواند حق و حقوق ما را بدهد. تا ریال آخر را از آن‌ها می‌گیرم.»


منافی: تا به حال دو کادرفنی همزمان ندیده بودم


جواد منافی مربی پرسپولیس هم از نوع برکناری دایی ناراحت است. او می‌گوید این برخورد برای باشگاهی مثل پرسپولیس درست نبود: «تا به حال ندیده بودم یک کادرفنی در زمین باشد و یک کادرفنی در رختکن. خدا به خیر بگذراند. سیاسی را نمی‌شناسم اما برای همیشه برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم.»


غلامپور: از بازیکنان خداحافظی کردیم


بهزاد غلامپور مربی دروازه‌بانان پرسپولیس گفت با بازیکنان خداحافظی کرده است. او خبر گریه دایی در رختکن را تایید کرد: «خیلی کار بی کلاسی انجام دادند. با یک نامه هم می‌شد مسئله را حل کرد. من سیاسی را نمی‌شناسم، رفتیم رختکن با بازیکنان خداحافظی کردیم. دایی با اشک از رختکن بیرون آمد. می‌خواست نتیجه بگیرد ولی نگذاشتند.»


دایی: حکم ندهند فردا هم سر تمرین می‌آیم

علی دایی تهدید کرد تا زمانی که حکم اخراجش با امضای مدیرعامل به دستش نرسد در تمرین پرسپولیس شرکت می‌کند. تمرین امروز ساعت 19:30 به پایان می‌رسد و دایی تا این زمان منتظر حکم اخراج می‌ماند. او هم مثل پیروانی درخواست درخشان برای حضور در رختکن و رخصت گرفتن را رد کرد.

پیروانی حاضر نشد درخشان را ببیند


درخشان یک نفر را دنبال پیروانی فرستاد تا او را به رختکن بیاورد. درخشان می‌خواست از پیروانی رخصت بگیرد. دستیار دایی با عصبانیت این درخواست را رد کرد و روی خوشی به پیشنهاد درخشان نشان نداد.

دایی از بازیکنان پرسپولیس خداحافظی کرد

علی دایی با حضور در رختکن در کنار بازیکنان پرسپولیس، از آن‌ها خداحافظی کرد. سرمربی سابق سرخپوشان از بازیکنان تیم خواست او را فراموش کنند و با تمرکز بازی‌های بعدی را انجام دهند. دایی پیش از حضور در رختکن، به خبرنگاران گفت اصراری برای ماندن در پرسپولیس ندارد: «علی دایی راحت می رود و از این پس هیچ مصاحبه‌ای علیه پرسپولیس نخواهید دید چون دوست دارم تیمم موفق باشد. اول باید به طور قانونی به من اعلام می ‌کردند که سرمربی پرسپولیس نیستم اما آنها قانون سرشان نمی‌شود چون فوتبالی نیستند. اگر بودند با حکم من را برکنار می‌کردند و من هم امروز برای خداحافظی می آمدم.»

درخشان وارد درفشی‌فر شد

حمید درخشان سرمربی جدید سرخپوشان به درفشی‌فر رفت. بخشی از تماشاگران علیه او شعار می‌دهند و دایی را تشویق می‌کنند. شعاری در حمایت از درخشان داده نمی‌شود.

دایی در رختکن پرسپولیس


علی دایی به رختکن پرسپولیس رفت. قبل از او منتقمی و سیاسی وارد رختکن شده بودند.

پیروانی: پول نداشتنشان سیاه بازی بود

افشین پیروانی اعتقاد دارد رفتارهای هیات مدیره پرسپولیس سیاه بازی است: «آقایان همیشه به ما می‌گفتند که پول نداریم به بازیکنان بدهیم و الان می‌گویند پول کادر فنی را به طور کامل می‌دهیم. کاملا مشخص است که اینها نقشه و سیاه‌بازی بوده است. اینها اگر پول داشتند مسلمان، پولادی و جلال حسینی را نگه می‌داشتند.»

اجازه ورود تماشاگران

نیروهای امنیتی درفشی‌فر به تماشاگران اجازه دادند وارد ورزشگاه شوند و روی سکوها بنشینند.

منتقمی سمت دایی نرفت

بهروز منتقمی سرپرست جدید پرسپولیس هم در تمرین این تیم حاضر شده اما هنوز به طرف دایی نرفته است. او بعد از حضور در رختکن وارد زمین شد.

حمله تماشاگران به ماشین سیاسی

حمیدرضا سیاسی، رییس هیات مدیره سرخپوشان هم در تمرین حضور پیدا کرد. او از در پشتی بدون اینکه با دایی روبرو شود به رختکن تیم رفت. زمانی که سیاسی قصد ورود به درفشی‌فر را داشت، تماشاگران به سمت ماشین او هجوم بردند.

دایی: یک بار توسط رییس جمهور برکنار شدم،‌ یک بار وزیر ورزش

علی دایی بعد از حضور در درفشی‌فر به خبرنگاران گفت یک بار توسط رییس جمهور برکنار شده بود و این بار وزیر ورزش او را برکنار کرده است: «افتخار می‌کنم روزی که از تیم ملی رفتم رییس جمهور وقت مرا کنار گذاشت و حالا وزیر ورزش چنین کاری انجام داد. سر من برود همیشه حقیقت را می‌گویم. مطمئن باشید گذر زمان همه چیز را نشان می‌دهد. این اتفاقات در ورزش رخ می‌دهد اما روش کار صحیح نیست و این مسئله زنگ خطری برای تمام اهالی ورزش و کسانی است که در فوتبال بوده‌اند.»

علی دایی هم آمد

سرمربی سابق پرسپولیس به تمرین این تیم رفت و حمید درخشان، سرمربی فعلی پرسپولیسی‌ها هم در راه است.

حضور پررنگ یگان ویژه

نیروهای یگان ویژه به ورزشگاه درفشی‌فر رفته‌اند. فعلا جو متشنج نیست و آن‌ها فقط در محل حضور دارند.

دستیاران دایی در تمرین

محمد دایی، برادر و دستیار علی دایی دقایقی قبل به درفشی‌فر رفت. قبل از او افشین پیروانی دیگر دستیار دایی هم در درفشی‌فر دیده شده بود.

دغاغله: ما هم نمی‌دانیم چه شده است

مهدی دغاغله، مهاجم پرسپولیسی‌ها از وضعیت به وجود آمده در این باشگاه متعجب است. دغاغله در حاشیه تمرین گفت: «نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده است. چه کسی سرمربی است و باید چه کار کنیم. شرایط عجیبی داریم.»

طرفداران دایی در درفشی‌فر

تمرین بعد از ظهر پرسپولیس تا دقایقی دیگر برگزار خواهد شد. بازیکنان در ورزشگاه درفشی‌فر حضور دارند و منتظر شروع تمرین هستند. طرفداران دو دسته شده‌اند. نیمی از آن‌ها از دایی حمایت می‌کنند. این افراد با بنر و عکس دایی به ورزشگاه آمده‌اند و به نفع سرمربی سابق سرخپوشان شعار می‌دهند.

وزارت ورزش دایی را برکنار نکرد

وزیر ورزش موضعی نسبت به علی دایی ندارد و حاضر نشده در موضوعات مدیریتی پرسپولیس دخالت کند. با توجه به حاشیه‌های پرسپولیس، گودرزی ترجیح داده وارد دعوای هیئت مدیره و مدیرعامل سرخپوشان نشود.

منتقمی سرپرست پرسپولیس شد

هیات مدیره پرسپولیس دقایقی قبل تشکیل جلسه دادند و بهروز منتقمی را به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب کردند. علیرضا رحیمی مدیرعامل سرخپوشان که با حمیدرضا سیاسی اختلاف زیادی داشت برکنار شد. سیاسی در جمع خبرنگاران گفته بود در صورتی که مصوبه هیات مدیره درباره اخراج دایی را اجرا نکند خودش هم برکنار خواهد شد. رحیمی از تصمیمش عقب نشینی نکرد و از مدیریت باشگاه کنار رفت.

خواجه‌وند در گفتگو با ایسکانیوز: در حال انتخاب دستیاران درخشان هستیم

مهدی خواجه‌وند سخنگوی پرسپولیس برکناری دایی و حضور درخشان در این تیم را تایید کرد و گفت در حال انتخاب دستیاران درخشان هستند: «با بهروز رهبری فر و حسین عبدی در حال مذاکره هستیم ولی اجازه بدهید تا یک ساعت دیگر همه چیز مشخص می شود.»

علی دایی برکنار شد

حمیدرضا سیاسی رئیس هیات مدیره سرخپوشان رسما جدایی دایی را تایید کرد. او توضیحی نداده به دایی حکم اخراج داده‌اند یا به صورت توافقی از این باشگاه جدا می‌شود. حرف‌های سیاسی یک کد واضح دارد: «آقای دایی قطعا رفتنی است.» با توجه به شرایط ایجاد شده، بعید است دایی قصد استعفا داشته باشد و پرسپولیسی‌ها باید غرامت سنگین اخراج او را پرداخت کنند. سیاسی اعتقاد دارد هزینه اخراج دایی از هزینه نتایج پرسپولیس سنگین‌تر نیست و درخشان را به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب کرده است.

رحیمی: سیاسی گفت برکناری دایی خواست وزیر است

رحیمی در اطلاعیه‌ای علیه سیاسی از او نقل کرد برکناری دایی درخواست وزیر ورزش است: «امروز (19/6/93) رئیس هیات مدیره باشگاه طی تماس حضوری به اینجانب اعلام نمود که در جلسه مورخ 18/6/93 هیات رئیسه باشگاه که بدون حضور مدیرعامل برگزار گردیده تصمیم گرفته شده است که به درخواست وزیر محترم ورزش، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس برکنار شود و چنانچه تا ساعت 14 امروز (19/6/93) مراتب به ایشان ابلاغ نگردد نسبت به برکناری مدیرعامل نیز اقدام خواهد شد.»

آخرین ساعات رحیمی و دایی در پرسپولیس

هیات مدیره پرسپولیس قصد دارد در ساعات آینده امروز رسما رحیمی را برکنار و منتقمی را به عنوان سرپرست باشگاه جانشین او کند. بعد از انتصاب منتقمی، نوبت دایی خواهد بود که جایش را به سرمربی جدید سرخپوشان بدهد. در روزهای گذشته خبر توافق اسپانسر پرسپولیس با یک مربی ایتالیایی منتشر شده بود اما با توجه به دیدار سیاسی و درخشان، به نظر می‌رسد درخشان گزینه اصلی سیاسی برای نیمکت سرخپوشان است.

منتقمی در گفتگو با ایسکانیوز: با اعضای هیات مدیره ارتباط خوبی دارم!

بهروز منتقمی به ایسکانیوز گفت رابطه خوبی با هیات مدیره فعلی سرخپوشان دارد: «با آقای مونسان که رییس منطقه آزاد کیش هستند ارتباط خوبی دارم. با آقایان استیلی و زادمهر هم سلام علیکی داریم با توجه به اینکه من تا همین سال پیش در باشگاه بودم ارتباطات حفظ شده است. در امور مالی اصولا دخالت خاصی نمی کنم ولی با اسپانسر نیز ارتباط و احترام متقابلی وجود دارد.»

شایعه: منتقمی جای رحیمی

اسپانسر جدید سرخپوشان رای به حضور منتقمی در راس این باشگاه داده و بعضی از اعضای هیات مدیره هم بدشان نمی‌آید رحیمی را از پست مدیرعاملی کنار بگذارند. قرار است منتقمی بعد از برکناری رحیمی سرپرست پرسپولیس شود و بعد از آن با تشکیل هیات مدیره به سمت مدیرعاملی برسد.
کد خبر: 76727

وب گردی

وب گردی