سراج: مبارزه با قاچاق کالا نیازمند همکاری تمام دستگاه ها است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه کالای قاچاق آسیب هایی به تولید داخلی وارد می کند، گفت: مبارزه با قاچاق کالا نیازمند همکاری تمام دستگاه ها و بخش های اداری کشور است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، ناصر سراج روز شنبه در مراسم معارفه مدیرکل بازرسی البرز افزود: مبارزه بهینه با قاچاق نیازمند همکاری و هماهنگی همه دستگاه ها است و تنها نباید از یک ارگان انتظار داشت.
وی گفت: مشکل عمده تولید کشور نبود نقدینگی و گردش حساب تولید کنندگان است، برخی از تولیدات در انبارها به دلیل قاچاق کالا انباشته شده است .
رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان داشت: خوشبختانه مناظره دیروز جمعه نشان داد که مبارزه با فساد و قاچاق در دستور کار هر 6 نامزد ریاست جمهوری است .
وی با اشاره به اینکه هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری که پیروز میدان شود وظیفه التزام به قانون و رای مردم دارد، افزود: با برنامه های ارائه شده از سوی نامزدها انتظار می رود سال آینده پیشرفت بسیار خوبی در زمینه افزایش تولید، مبارزه با فساد و جلوگیری از قاچاق داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در دولت اسلامی مردم انتظار دیدن مسائلی چون فساد، اختلاس و قاچاق را ندارند، اظهار داشت: ما برای مچ گیری نیامده ایم بلکه هدف ما کمک به دولت است.
سراج با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تصریح کرد:اگر بخواهیم تولید را در کشور راه بیندازیم باید نقدینگی بخش خصوصی و میزان تولید آنها را افزایش داده و این راهی ندارد جز اینکه بانک ها را از لحاظ منابع تقویت کنیم .
وی گفت: بانک های دولتی ما از نظر منابع دستشان خالی است، شب عید بانک های خصوصی چندین برابر مصوبه شورای پول و اعتبار سود پرداخت کردند ، قاعدتا با این میزان سود پرداختی مردم در بانک های دولتی سرمایه گذاری نمی کنند و سراغ بانک های خصوصی می روند.
سراج افزود: همچنین تا زمانی که سود پرداختی بانک ها از سود تولید بیشتر باشد قطعا تولیده کننده وارد تولید نمی شود و به همین منظور باید مصوبه شورای پول و اعتبار را اجرایی کنیم.
وی گفت: باید موانع برطرف شود تا شاهد افزایش تولید و رفع معضل بیکاری باشیم.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه با اشاره به اینکه در استان البرز هماهنگی بسیار خوبی بین مسئولان وجود دارد گفت: افرادی که به دنبال دست درازی به بیت المال هستند سعی دارند بین مدیران اختلاف بیندازند و در صورتی که این هماهنگی و انسجام بین مدیران وجود داشته باشد فرصت طلبان جایی نخواهند داشت.
سراج افزود: استان استراتژیک البرز هم فرصت و هم تهدید دارد، فرصت از این لحاظ که بیشترین تعداد کارخانه های صنعتی در این استان قرار دارند و نزدیکی به پایتخت نیز یکی دیگر از مزایای البرز است .
وی ادامه داد: متاسفانه دست درازی هایی که به املاک این استان شده خیلی زیاد است که با کمک همه مسئولان و دستگاهها می توانیم با این موضوع مبارزه جدی داشته باشیم.
سراج با اشاره به اینکه در جرایمی چون جعل و قانون گریزی میانگین استان البرز چندین برابر میانگین کشوری است، گفت: درمساله مبارزه با فساد و قاچاق امید رهبری و مردم به ما مسئولین است.
در این مراسم از خدمات سعید دهقان تجلیل و احمد علی آبادی فراهانی به عنوان مدیرکل جدید بازرسی استان البرز معرفی شد.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 767327

وب گردی

وب گردی