پوروشنکو: لغو روادید اوکراین با اتحادیه اروپا، کریمه را به ما برمی‌گرداند

رئیس جمهور اوکراین لغو روادید با اتحادیه اروپا را زمینه ساز بازگشت امنیت و آرامش در کشورش دانست.

به گزارش ایسنا از وستی، پترو پوروشنکو گفت: امکان سفر با پاسپورت اوکراینی به اتحادیه اروپا انگیزه را در میان مردم منطقه کریمه و دونباس برای بازگشت به خاک اوکراین و پایان اشغالگری افزایش می‌دهد.

وی با وحشتناک خواندن زندگی در منطقه دونباس که تحت حمایت جدایی طلبان روس قرار دارد،‌ گفت: به دست آوردن مجدد پاسپورت اوکراینی آرامش و امنیت را به منطقه خواهد آورد.

وی تاکید کرد، اوکراین در حال انجام اصلاحات قانونی با هدف برداشتن گام‌های واقعی در بهبود جذابیت‌های سرمایه گذاری است که با توجه به حق شهروندی آزادانه و بدون ویزا به اتحادیه اروپا، شرایط جدیدی را در کشور به وجود می‌آورد.پوروشنکو

اوکراین از جمله کشورهایی است که در قانون خود از طریق سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار دلار در اقتصاد این کشور امکان دریافت اقامت دایم و پاسپورت اوکراینی را بعد از پنج سال برای اتباع خارجی فراهم می‌کند که اخیرا این قانون در حال تغییرات جدید است.

با این حال یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق اوکراین رهبر حزب «پدری» گفت: لغو روادید برای سفر به اروپا تنها برای ۱۰ تا ۱۵ درصد از مردم اوکراین است زیرا اوکراین جزو ۱۰ کشور فقیر دنیاست و مردم عادی توان سفر به خارج از کشور را ندارند.

هفته گذشته شورای اتحادیه اروپا تصمیم نهایی خود را مبنی بر لغو روادید با اوکراین اعلام کرد و مردم این کشور از ۱۱ ژوئن می‌توانند آزادانه به ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا سفر کنند.

308/200

کد خبر: 767382

وب گردی

وب گردی