واکنش امریکا به استقبال چین از شرکت تمامی کشورها در نشست جاده ابریشم

وزارت خارجه چین اعلام کرده است که از تمامی کشورها در نشست راه ابریشم استقبال می کند.این استقبال در حالی اتفاق افتاد که پیش از این آمریکا در خصوص حضور کره شمالی و تاثیر آن روی دیگر کشورهای حاضر در نشست، هشدار داده بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، منابع آگاه در این خصوص اظهار کردند که سفارت آمریکا در پکن، پیامی دیپلماتیک را به وزارت خارجه چین ارسال کرده و در آن از ارسال پیام اشتباه چین در زمانی که جهان در تلاش برای فشار آوردن بر کره شمالی و برنامه هسته ای و موشکی این کشور بود، سخن به میان آورده است و تاکید کرده که این کار چین اشتباه بوده است.
وزارت خارجه چین بعد از ارسال این پیام از طرف سفارت آمریکا در پکن اعلام کرده است که این وضعیت را درک نمی کند. چین بر این باور است که طرح ابتکاری جاده ابریشم فراگیر است و در این راستا از همه کشورها شرکت کننده در این نشست استقبال می کند.
گفته می شود کره شمالی هیاتی را به این نشست خواهد فرستاد اما هنوز جزییاتی از این خبر منتشر نشده است. آمریکا نیز هیاتی به سرپرستی 'مت پوتینگر' به این نشست خواهد فرستاد.
رویترز افزود: چین برغم نگرانی از تکرار آزمایشات موشکی کره شمالی و امضای برخی تحریم های مصوب شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه پیونگ یانگ ، هنوز پشتیبان مهم دیپلماتیک و اقتصادی کره شمالی محسوب می شود.
بسیاری از متحدان اصلی کشور چین از جمله ولادیمیر پوتین ، نواز شریف نخست وزیر پاکستان و نورسلطان نظربایف رئیس جمهوری قزاقستان از مهمترین رهبران حاضر در این نشست به حساب می آیند.
همچنین این نشست با حضور نخست وزیران کشورهای اسپانیا، ایتالیا، یونان و مجارستان همراه خواهد بود.
نشست توسعه و گسترش جاده ابریشم در 14 و 15 می (24 و 25 اردیبهشت )با حضور نمایندگانی از 29 کشور جهان و با هدف گسترش همکاری ها بین آسیا، اروپا و آفریقا برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 767445

وب گردی

وب گردی