پوتین:  از طرح اتهامات متقابل و اهانت‌هایی که تنها اوضاع را وخیم‌تر می‌کند، ‌دست برداریم

رئیس‌جمهور روسیهطی سخنانی در گشایش اجلاس بین المللی «یک کمربند یک جاده» در چین تاکید کرد تروریسم و مناقشات منطقه‌ای طولانی، تهدید اصلی در برابر توسعه جهانی به شمار می‌روند ما باید در درجه نخست همه لفاظی‌های جنگ‌طلبانه را متوقف سازیم و از طرح اتهامات متقابل و اهانت‌هایی که تنها اوضاع را وخیم‌تر می‌کند، ‌دست برداریم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، امروز یکشنبه طی سخنانی در اجلاس جاده جدید ابریشم در پکن اعلام کرد کشورهای جهان باید به منظور غلبه بر رکود کنونی حاکم بر اقتصاد جهانی، از لفاظی‌های جنگ‌طلبانه دست بردارند.

وی طی سخنانی در گشایش اجلاس بین المللی «یک کمربند یک جاده» در چین تاکید کرد تروریسم و مناقشات منطقه‌ای طولانی، تهدید اصلی در برابر توسعه جهانی به شمار می‌روند و به منظور متحد ساختن کشورهای جهان برای مقابله با این وضعیت، ما باید در درجه نخست همه لفاظی‌های جنگ‌طلبانه را متوقف سازیم و از طرح اتهامات متقابل و اهانت‌هایی که تنها اوضاع را وخیم‌تر می‌کند، ‌دست برداریم.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: در مجموع هیچیک از مشکلات کنونی با توسل به شیوه‌های قدیمی و منسوخ شده قابل حل و فصل نیست و ما به طرح ایده‌های جدید نیاز داریم که از هر گونه کلیشه‌سازی مبرا باشد.

پوتین در ادامه اظهارات خود گفت: مقررات فناوری و قوانین فنی باید یکپارچه و منسجم شود تا بتوانیم در نهایت برای همه انواع کالاها و اقلام به یک استاندارد مشترک در سطح جهان برسیم.

وی تصریح کرد: «ما باید به سمت یکپارچگی و وحدت رویه در این زمینه حرکت کنیم تا هم در زمینه کالاهای تولیدی در بخش صنایع و کشاورزی سنتی و هم در بخش کالاها و مصولات تولیدی در بخش فناوری پیشرفته، بتوانیم به یک استاندارد واحد و قوانین و هنجارهای مشترک دست پیدا کنیم.»

303/300

کد خبر: 767491

وب گردی

وب گردی