با تمام توان پیگیر حقوق جانباختگان حادثه معدن آزادشهر هستیم

استاندار گلستان با بیان اینکه حادثه معدن زغال سنگ «زمستان یورت»، حادثه ای دردناک، تلخ و مصیبت بار بود، اظهار کرد: با تمام توان پیگیر حقوق جانباختگان معدن آزادشهر هستیم و باید ارائه خدمات به خانواده بازماندگان با جدیت صورت گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر حسن صادقلو در دومین جلسه شورای اداری استان، ضمن تبریک نیمه شعبان و میلاد مسعود منجی عالم بشریت حضرت مهدی (ع)، تصریح کرد: حادثه سوزناک معدن زغال سنگ که به موجب آن 43 نفر از کارگران شریف، محروم و مستضعف استان جان خود را از دست دادند، مصیبتی بزرگ بود و مسئولان تلاش کردند از نخستین ساعات حادثه در کنار حادثه دیدگان قرار گیرند.

وی با اشاره به پیگیری ها و بی قراری های مدیران کشوری در این حادثه، گفت: پیام ویژه مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر رسیدگی به حادثه دیدگان و همچنین پیگیری ها و حضور ریاست محترم جمهوری در کنار خانواده های داغدار نشان از توجه ویژه مسئولان به این حادثه غمبار دارد.

صادقلو با بیان سرعت بالای عملیات امدادرسانی و رسیدگی به خانواده جانباختگان، یادآور شد: حکم مستمری خانواده های داغدار به وارث تقدیم شده و در عین حال پیگیر معوقات حقوق و بیمه معدنچیان هستیم و از آنجا که همه این عزیزان بیمه مسئولیت بوده اند، رقم 210 میلیون تومان به وارث تقدیم می شود.

استاندار گلستان سفر ریاست محترم جمهوری به استان را اقدامی در راستای دلجویی از خانواده های داغدار دانست و گفت: هر چند در این مدت بی تقوایی های خبری در برخی رسانه ها صورت گرفت اما در مجموع رسانه های استان بویژه رسانه ملی رسالت خود را برای پوشش خبری به نحو احسن انجام داده اند.

وی با اشاره به برخی رفتارهایی که در جریان سفر رئیس جمهوری در معدن زغال سنگ صورت گرفته بود، تاکید کرد: مانع از هرگونه اقدام سلبی در معدن آزادشهر شدیم و البته خانواده جانباختگان با امضا نامه از اقدامات صورت گرفته اعلام برائت کردند.

صادقلو در ادامه انتخابات را ملاک ارزیابی سیاسی دیپلماسی کشور در عرصه داخلی و خارجی قلمداد کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید زمینه سازی لازم برای مشارکت حداکثری که مطالبه نظام، مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است را ایجاد کنند، چرا که شرکت در انتخابات وظیفه فردی و اجتماعی است.

استاندار گلستان افزود: مسئولان اجرایی انتخابات باید امانت داری، رعایت عدالت، تساوی در بین نامزدها و عدم استفاده از امکانات دولتی به نفع یا علیه کاندیداها را مدنظر داشته باشند. همه نیروها اعم از مسلح و غیر مسلح ملزم و موظف به رعایت اصل بی طرفی در انتخابات هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بابیان اهمیت ارائه برنامه های سال 96 از سوی دستگاه های اجرایی، گفت: برنامه دستگاه ها با توجه به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، میثاق رفتاری آنهاست و نقشه راه آنان برای پیشبرد اهداف توسعه محسوب می شود.

استاندار گلستان با اشاره به طرح روستای بدون بیکار، یادآور شد: در این طرح 14 روستای محروم در 14 شهرستان شناسایی خواهد شد و همانگونه که در طرح شهید شوشتری 14 منطقه ی 14شهرستان شناسایی و رفع آلودگی شد، در این طرح نیز تلاش می شود اقدامات اشتغال زا در این 14 روستا صورت گیرد.
دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 767532

وب گردی

وب گردی