افزایش وام های دانشجویی/ پرداخت 100 میلیارد تومان وام ویژه در سال گذشته

رئیس صندوق رفاه دانشجویان از افزایش وام های دانشجویی به ویژه وام های مقاطع تحصیلات تکمیلی خبر داد و تاکید کرد، در سال گذشته 100 میلیارد تومان وام ویژه پرداخت شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ذوالفقار یزدان‌مهر رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم صبح امروز در مراسم امضا قرارداد همکاری پرداخت وام ویژه دکتری بین صندوق رفاه دانشجویان و بانک عامل با اشاره به هم‌افزایی بین‌ دانشگاه‌ها، وزارت علوم و بانک توسعه تعاون گفت: دانشجویان کم‌بضاعت به عنوان سرمایه اجتماعی کشور ما محسوب می‌شوند و در دولت تدبیر و امید کارهای خوبی در زمینه ارتقای سطح کیفی علم و افزایش دستاوردهای فناوری است و این مسئله به نظر من یک موهبت الهی محسوب می‌شود.

او ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان با برنامه‌های راهبردی وزیر علوم و هم‌افزایی با سازمان امور دانشجویان و تعامل و همکاری مستمر با دولت و مجلس و همچنین آسیب‌شناسی مشکلات چهار دهه گذشته گام‌های مهمی برای ارائه تسهیلات در جهت پوشش ۱۰۰ درصدی، اصلاح زیرساخت‌ها، ایجاد منابع پایدار، مدل جدید پایش‌های مختلف و همچنین موضوع بودجه با بانک عامل اقدامات خوبی را رقم زده است.

رئیس صندوق دانشجویان با بیان اینکه هم‌افزایی سازمان‌ها با هدف برطرف کردن دغدغه دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی انجام شده است، افزود: با همکاری سازمان برنامه و بودجه منابع اولیه وام ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دکتری تدوین و برنامه بودجه‌ای به تصویب رسیده است و به دانشجویان بورسیه هر ترم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از طرف صندوق به آن‌ها پرداخت شده است.

یزدان‌مهر ادامه داد: در سال ۹۵ مبلغی به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان تحت عنوان وام ویژه از درآمد اختصاصی صندوق پرداخت شده است که در مدل جدید سالیانه ۷۰۰ هزار تومان و هر سه ماه یک بار بازپرداخت این وام ویژه انجام می‌شود و فارغ‌التحصیلان در بلند مدت می‌توانند وام خود را پرداخت کنند و این اقدام گامی در جهت حمایت حداکثری از دانشجویان است.

او گفت: به پایان‌نامه‌های کاربردی مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تحت عنوان وام پایان‌نامه پرداخت می‌شود و در مجموع هر دانشجو مبلغی به میزان ۴۰ میلیارد تومان وام دریافت می‌کنند.دانشجویان دکتری می‌توانند وام ویژه را ماهانه به مبلغ ۷ میلیون ریال دریافت و آن را به صورت هر ۳ ماه یکبار به مبلغ ۲۱ میلیون ریال پرداخت کنند.

یزدان‌مهر افزود: افزایش مبلغ وام برای اثربخشی بیشتر در سطح زندگی دانشجویان و بهره‌مندی از جامعه دانشجویان در مقطع دکتری است.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 767603

وب گردی

وب گردی