وزیر علوم: همه دانشجویان متقاضی در سال 95 وام گرفتند

وزیر علوم با اشاره پرداخت ۲۱ نوع تسهیلات توسط صندوق رفاه دانشجویان و افزایش همه وام های پرداختی نسبت به سال های گذشته گفت: فقط در سال ۱۳۹۵ مبلغ ۳۸۵ میلیارد تومان وام به دانشجویان پرداخت شد و همه دانشجویان متقاضی، وام خودرا دریافت کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمد فرهادی در مراسم انعقاد تفاهم نامه بین بانک توسعه تعاون و صندوق رفاه دانشجویان برای پرداخت وام به دانشجویان دکترا که با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: این همکاری که با حمایت وزارت کار عملی شد الگویی از هم افزایی ظرفیت ها در حمایت از دانشجویان کشور است و بر اساس آن به همه دانشجویان دکترای روزانه غیربورسیه در هرماه ۷۰۰ هزار تومان وام پرداخت می شود.

وی گفت: دولت یازدهم توجه ویژه‌ای به دانشگاهها دارد و با همکاری سازمان برنامه بودجه، در پایان سال ۱۳۹۵ همه اعتبارات تخصیص یافته دانشگاهها پرداخت شد و دانشگاهها توانستند بدهی های سال گذشته خود به شهرداری ها را تسویه کنند.

فرهادی با اشاره به خرید تجهیزات مورد نیاز دانشگاهها خود از شرکت های دانش بنیان ایرانی گفت: در نمایشگاه ساخت تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل که اوایل ماه جاری در تهران برگزارشد، دانشگاهها ۱,۴۰۰ میلیارد تومان قرارداد خرید با شرکت های دانش بنیان امضا کردند در حالی که در سال گذشته مبلغ قراردادهای منعقد شده ۷۷ میلیارد تومان بود.

وزیر علوم با اشاره به افزایش منابع درآمدی و تسهیلات ارائه شده توسط صندوق رفاه دانشجویان گفت: این صندوق علاوه بر ردیف بودجه دولتی توانست عملکرد خوبی در جذب کمک نهادهای عمومی و خیّرین داشته باشد و از این محل ۱۰۰ میلیارد تومان برای کمک بلاعوض به دانشگاهها، تجهیز خوابگاهها و احداث اتاق های تندرستی هزینه شد.

فرهادی گفت: مدیریت صندوق رفاه دانشجویان توانست درآمد اختصاصی این صندوق را در مدت ۴ سال از ۲۹۰ میلیارد تومان به ۱,۰۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

وزیر علوم افزود: ذخیره استرانژیک صندوق رفاه دانشجویان در ۴۰ سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان بود ولی هم اکنون این دارایی به ۳۴۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که پشتوانه مناسبی برای صندوق است.

وزیر علوم درباره طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاه ها گفت: طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهها که در سال گذشته تصویب شده بود، در چندین دانشگاه نیز به صورت آزمایشی اجرا شد و در سال جاری کلیه دانشجویان از این طرح بهرمند خواهند شد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی

204/201

کد خبر: 767660

وب گردی

وب گردی