افتتاح کانون دانشجویی هلال احمر در سما لاهیجان

آموزشکده فنی و حرفه ای سما لاهیجان به منظور آموزش کمک های اولیه به دانشجویان و بالا بردن اطلاعات آنان پیرامون کمک به افراد نیازمند در مواقع اضطراری از قبیل بلایای طبیعی، تصادفات اقدام به راه اندازی کانون هلال احمر ویژه دانشجویان در این مرکز آموزشی فرهنگی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در افتتاحیه این کانون که با حضور علیزاده رئیس هلال احمر شهرستان لاهیجان، خانم جهانی پور مسوول ادارات هلال احمر دانشجویی استان گیلان، کارکنان، اساتید و دانشجویان سما لاهیجان برگزار شد، مهندس محسن فلاح راد معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی فرهنگی سما لاهیجان و سیاهکل در سخنانی هلال احمر را از سازمان های مردم نهاد عنوان کرد: این سازمان گرانبها حد و مرز نمی شناسد و هر جایی که نیاز به کمک و امداد باشد کارکنان هلال احمر بدون هیچ گونه چشم داشتی به کمک آنان می شتابند.

فلاح راد با بیان شعر معروف «بنی آدم اعضای یک پیکرند»، ایرانیان را دارای فرهنگ غنی نوعدوستی دانست و افزایش فعالیت های بشردوستانه، بالا بردن روحیه تعاون و همکاری و ... از مهم ترین ویژگی هایی هلال احمر نامید و خاطرنشان کرد: روحیه از خود گذشتگی و ایثار همیشه در وجود ایرانیان نهادینه شده و به منصه ظهور رسیده است و ما شاهد بروز این فرهنگ و روحیه قوی در تمامی اعصار، مخصوصا در بلایا هستیم.

وی در پایان سخنانش ضمن تقدیر از مسوول هلال احمر لاهیجان برای برپایی این کانون در مجموعه سما لاهیجان، خاطرنشان کرد :با افتتاح این کانون دانشجویی در نظر داریم که کمک های اولیه و مواجهه با بلایای طبیعی را به دانشجویان این مجموعه آموزش دهیم تا بتوانند در کنار فعالیت های علمی به این موارد نیز بپردازند.

در ادامه این مراسم رئیس هلال احمر لاهیجان نیز در سخنانی ضمن تشکر از مدیریت سما لاهیجان در راه اندازی کانون هلال احمر دانشجویی تقدیر و آماری از تعداد کانون های دانشجویی فعال ارائه کرد.

وی با اشاره به نقش دانشگاهها در توسعه اهداف هلال احمر گفت: ۹۰۰ کانون در سراسر کشور در دانشگاه ها فعال است و در استان گیلان با احتساب دانشکده سما لاهیجان ۴۸ کانون وجود دارد و ۶ کانون فعال فقط در شهر لاهیجان مستقر می باشد و کانون دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان دارای ۲۱۰ نفر عضو می باشد و در دانشکده سما نیز ۵۰ نفر برای همکاری اعلام آمادگی کردند.

علیزاده در ادامه سخنانش راه اندازی کانون هلال احمر در دانشگاه ها را باعث ایجاد نشاط و شادابی و همچنین تنوع در سطح مراکز آموزش عالی عنوان نمود و خاطرنشان کرد: فلسفه کار هلال احمر بر پایه حس بشردوستی و صلح بنا شده است و برای همین است که رنگ و نژاد و مذهب نمی شناسد و هر کجا که نیاز به امداد رسانی و کمک باشد هلال احمر در آنجا حضور دارد.

وی در پایان اظهار امیدواری نمود که راه اندازی این کانون بتواند برای دانشجویان سما لاهیجان مفید و سودمند باشد.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی

کد خبر: 767745

وب گردی

وب گردی