توضیح رئیس سازمان امور مالیاتی درباره نحوه پرداخت‌ها به شهرداری

رئیس کل سازمان امور مالیاتی با اشاره به تامین مالی شهرداری‌ها توسط دولت از طریق واریز درصدی از وصولی مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور گفت: از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم تا پایان سال ۱۳۹۵ در مجموع حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است .

به گزارش ایسکانیوز، سیدکامل تقوی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۹ درصد است که شامل ۶ درصد مالیات و ۳ درصد عوارض است، گفت: ۳ درصد عوارضی که توسط سازمان امور مالیاتی کشور وصول می‌شود، به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور واریز می‌شود تا در جهت توسعه و آبادانی شهرها و روستاها مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان سال ۱۳۹۵، بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده دریافت شده که از این میزان، حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان در قالب عوارض در اختیار شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور قرار گرفته است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، مجموع عوارض واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور در دولت یازدهم را بیش از سه برابر دولت نهم و دهم عنوان کرد و گفت: طی سال‌های ۱۳۸۷ تا پایان ۱۳۹۱ حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان عوارض واریز شده در حالیکه در طی دولت یازدهم (۱۳۹۵-۱۳۹۲) در حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است.

وی با اشاره به واریز بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد تومان عوارض به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور در سال ۱۳۹۵ عنوان کرد: از این مبلغ حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان به حساب شهرداری تهران واریز شده است.

تقوی‌نژاد افزود: همچنین از مجموع مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان عوارضی که از ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری تهران واریز شده، ۳۵۰۰ میلیارد تومان در دولت نهم و دهم و ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دولت یازدهم در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: بدین ترتیب و با این حمایت مالی، دولت یازدهم در اداره شهر تهران و همچنین توسعه زیرساخت‌های شهری، توسعه میادین، بزرگراه‌ها و راه‌ها، توسعه فضاهای سبز و زیباسازی شهر، توسعه حمل و نقل عمومی و مترو و نوسازی بافت فرسوده شهر تهران، نقش مهمی داشته است.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 767818

وب گردی

وب گردی