آلمان در مسیر ثبات سیاسی

حزب مرکل توانست در انتخابات محلی نوردراین-وستفالن سومین شکست تلخ را برای حزب سوسیال دموکرات رقم زده و راه برای تصاحب مجدد صدر اعظمی مرکل در دور بعد را هموار سازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، حزب دموکرات مسیحی آلمان به رهبری " آنگلا مرکل" توانست در انتخابات محلی ایالت " نوردراین-وست فالن" پیروز شده و برای سومین بار شکست تلخی را برای حزب رقیبش (سوسیال دموکرات) رقم بزند.

این سومین شکست پیاپی حزب سوسیال دموکرات در انتخابات های محلی در سال جاری میلادی است. پیش از این نیز این حزب که مارتین شولتز نامزد صدر اعظمی آلمان از آن و رقیب مرکل است در ایالت های زارلند و اشلسویگ-هولشتاین شکست تلخی را در برابر حزب رقیب تجربه کرد.

هفته نامه اشپیگل این انتخابات را یک موفقیت احساسی-عاطفی برای اتحادیه احزاب متحد مسیحی، یک شکست تاریخی برای حزب سوسیال دموکرات و یک شکست سخت برای نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات ارزیابی کرد.

بر اساس نتایج اولیه حزب سوسیال دموکرات در انتخابات محلی پرجمعیت ترین ایالت آلمان 31.2 درصد آراء را کسب کرد که بدترین نتیجه برای این حزب در این ایالت از سال 1947 بود. حزب دموکرات مسیحی با نامزدی آرمین لاشت نیز 33 درصد آراء را به دست آورد.

حزب سبز نیز 6.4 درصد آراء را به دست آورد. حزب افراطی جایگزینی برای آلمان نیز 7.4 درصد آراء را کسب کردخ و برای اولین بار به پارلمان ایالتی راه یافت. میزان مشارکت شهروندان در این انتخابات نیز با 65.2 درصد بالاتر از دور قبل (59.6) درصد بود.

نتیجه این انتخابات پشتوانه محکمی برای انتخابات پارلمانی ماه سپتامبر برای حزب مرکل است. پیروزی در انتخابات محلی ایالت «نوردراین-وستفالن»، موجب افزایش هرچه بیشتر شنس آنگلا مرکل برای کسب مجدد کرسی صدر اعظمی پس از انتخابات پارلمانی آلمان در سپتامبر 2017 خواهد شد.

منبع: تسنیم

303/300

کد خبر: 767890

وب گردی

وب گردی