برگزاری پنجمین دوره جشنواره فرهیختگان دانشگاه‌آزاد اسلامی با حضور دکتر ولایتی و دکتر نوریان/ معرفی 83 برگزیده در پنجمین دوره جشنواره فرهیختگان

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره جشنوراه فرهیختگان و سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در اول خرداد ماه، جزییات برگزاری این جشنواره را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر موسی خانی سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص این دوره از جشنواره فرهیختگان، گفت: پنجمین دوره جشنوراه فرهیختگان و سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی روز دوشنبه اول خرداد ماه با حضور دکتر ولایتی رییس هیات موسس و هیات امنا، دکتر نوریان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، مدعوین وزارت علوم، بهداشت، شورای راهبردی پژوهش و شورای عالی انقلاب فرهنگی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و روساهای دانشگاه های مادر دولتی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

دکتر موسی خانی حرکت دانشگاه به سمت اقتصاد مقاومتی، تولید - اشتغال که مقام معظم رهبری بر آن تاکید فرموده اند، را از اهداف این جشنواره خواند و گفت: ایجاد بستری مناسب برای تکریم مقام والای اندیشمندان و نخبگان عرصه علم و فناوری، شناسایی و معرفی پژوهشگران، فناوران و نوآوران و مدیران پژوهش و فناوری دانشگاه، کشف استعدادهای برتر در زمینه های مختلف علمی، ایجاد انگیزه در مخترعان، مبتکران و نوآوران، آشنایی با استعدادها و توانمندی های کشور برای کاربست در سطح بین المللی، فراهم سازی فضای پرشور رقابتی میان پژوهشگران و ... از جمله اهداف برگزاری پنجمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه‌آزاد اسلامی است.

معرفی 83 برگزیده در پنجمین دوره جشنواره فرهیختگان

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه‌آزاد اسلامی به نحوه داوری در این دوره از جشنواره فرهیختگان اشاره کرد و گفت: داوری اولیه در واحدهای دانشگاه، سپس در استان ها و در نهایت با برگزاری بیش از 8 جلسه، داوری در سازمان مرکزی صورت گرفت که در نهایت از 600 پرونده دریافتی در 26 بخش از استان ها 83 نفر با احتساب جایزه ویژه امام خمینی(ره) انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه 38 واحد دارای برگزیده در پنجمین دوره جشنواره فرهیختگان بوده اند، گفت: بیشترین فراوانی برگزیده در واحدها به ترتیب نجف آباد با 9 برگزیده و قزوین با 8 برگزیده و در استان ها نیز تهران ، اصفهان و قزوین به ترتیب 17، 8 و 8 برگزیده بوده است.

موسی خانی همچنین به دیگر برنامه های این جشنواره اشاره کرد و گفت: همچنین برگزاری نشست تخصصی با روسای شوراهای پژوهش با محوریت تعیین و تبیین اولویت های پژوهشی دانشگاه و بررسی فرآیندها با نگاه چابک سازی و تفویض اختیار به استان ها از دیگر برنامه های این جشنواره است.

راه اندازی شبکه علمی به منظور حمایت از برگزیدگان، نخبگان و پژوهشگران

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های محوری تعامل موثر با برگزیدگان، توجه بیشتر به نخبگان و حمایت علمی از نخبگان برای توسعه فعالیت های پژوهشی در راستای اثربخشی و کارآیی بیشتر است، گفت: در همین راستا در نظر داریم تا شبکه علمی نخبگان را راه اندازی کنیم تا در این شبکه فارغ التحصیلان، اساتید، نخبگان و دانشجویان با شناسه مشخص بتوانند در کنار هم تعاملات خوبی را داشته باشند. همچنین به منظور بررسی و توجه به جایگاه و منزلت نخبگان مقرر شد طرحی در حوزه توانمندسازی روانشناختی نخبگان و پژوهشگران ایجاد شود.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه‌آزاد اسلامی در پایان با بیان اینکه امیدواریم در سایه مدیریت جدید بتوانیم رهنمودها و دستاوردهای بیشتری را کسب کنیم،‌ گفت: امیدواریم حوزه ستادی سازمان مرکزی بتواند در زمینه کارهای اساسی از جمله تعامل با صنایع بزرگ، تبیین سیاست ها و خط مشی پژوهش، نظارت بر عملکرد استان ها و تعامل موثر با وزارتین و سازمان های علمی پژوهشی در آینده نزدیک فعالیت های علمی در سطح بالاتری داشته باشد.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 767934

وب گردی

وب گردی